sâmbătă, 8 martie 2014

Iubirea naste familii, iar amour toujours stie asta!

Am sa va spun acum povestea Sandrei, prietena mea cea mai buna. Ne leaga o prietenie de mai bine de 10 ani, de cand eu, venita din provincie am intrat timida in clasa a noua de liceu unde in curand aveam s-o descopar pe cea care avea sa-mi fie si azi cea mai buna prietena, Sandra Barbu.O persoana generoasa, frumoasa, studioasa, saritoare si cinstita, smerenia ei citindu-i-se pe chipul suav si delicat asemenea unui catel care da din coada cand stie ca este ori se  apropie ora mesei si stapanu-l va rasplati.Am fost mereu aproape una de alta, ba la bal, unde ne-am distrat de minune,  ba la cate-o petrecere, sau chef ale colegilor comuni, caci ea m-a ajutat mult de tot sa ma integrez aici, in capitala.

Cand fiorii fluturilor in stomac am inceput sa-i simt eu prima ea mi-a fost confidenta, nu sora mai mare, nu mama, nu altcineva, ci ea, Sandra. Pe Gelu si acum il am langa mine, dintr-a unsprezecea cand asa la o ora de sport mi-a pus un capac dureros, i-am platit-o cu varf si indesat de si-acum imi pare rau, dar sper ca viitorii lui, acum si ai mei sa nu aiba de suferit de la gestul meu necugetat de atunci, dar care avand in vedere circumstantele a fost motivat de ratiuni conservatoare. Indragostita si femeie in toata puterea cuvantului, Sandra a avut timpul necesar sa verifice simtamintele care au atras-o dintr-a douasprezecea incepand de un student boboc la academia de politie din capitala,  un tip deschis la minte, un cugetator ales si un suflet desavarsit, care pentru iubire era gata sa-si ofere viata-n schimb, asta ca sa sintetizez perfect felul sau de a veeda lumea si relatiile, Sandra fiind o norocoasa pentru manusa ce i s-a potrivit atunci pe manuta ei avida de caldura si pasiune, mai ales in sezonul hibernal cand temperaturile, o stim bine, coboara mult sub zero grade! Preocupati si ea si Costi Savianu, prietenul si iubitul, logodnicul ei actual de gasirea locatiei perfecte pentru ca sarbatoarea iubirii lor in mijlocul celor dragi sa fie realmente una de poveste am spus clar, de aici ma ocup eu! Stiam ca si Lidia, colega mea de serviciu tinuse nunta aici anul trecut in toamna si fiind foarte multumita s-a laudat prin toata redactia cu pozele si cu videoul nuntii sale si am prins ideea. Asa ca acum cand prietena mea de suflet unde voi fi domnisoara de onoare numai cavaler sa am de unde, ca de ceva vreme imi duc doar singura de griji si nu prea-mi place asta, caci Gelu a plecat prea repede la ceruri, mai ales cand in redactie la revista suntem numai doamne, una mai vorbareata ca alta si ne complacem mereu in discutii cine si ce si cat si de cand face si cu cine, ca na, e inevitabil cand intr-o colectivitate sunt mai mult de o femeie, deja-i prea mult, se adevereste si pasa asta ce sa facem! va avea nunta, n-am stat mult pe ganduri si i-am recomandat salonul de nunta Toujours l'amour, pentru ca stiu ce zic.

Cand am vazut-o atat de satisfacuta pe Lidia, stiam ca vreau si ca Sandra sa fie la fel, mai ales ca sunt si eu pe lista de nume importante pe care se bazeaza! Deci clar, solutie mai buna nu exista,cununia are loc pe spatiu verde langa piscina, decor romantic, atipic pentru traditionalismul dubios al acestei tari ce vrea sa scoata capul in lume cu mina unei open minded attitude, dar degenerand in complacerea unei presupuse traditii nechestionate ce nu mai de inteles, cata vreme laicul vine si se implica social tot mai mult in ecuatia echilibrului in care trebuie perceput orice om, intre laic si spiritual, religios. Nu-s de parere ca preotul trebuie sa poata uni destine in fata Creatorului doar acasa la el, unde platesti taxele, doar pentru ca ortodoxia romaneasca intelege ca asa se afiliaza si tara noastra la un ecumenism de fatada, iar nu unul care pune  baza pe comuniunea trairii impartasite a actului religios, la nivel social. E un punct de vedere de om, de cetatean, cu crezuri si convingeri personale adanci, iar nu una critica la modul gratuit la adresa unei institutii. Nicidecum!

Dar ca sa va prezint in mare unde avem sa ne distram de minune la nunta Sandei si a lui Costi, sa va mai spun doar asa, anume ca locatia asta e raiul pe pamant si povestea lor de iubire va cunoaste in vara asta in sfarsit apogeul, cand in fata tuturora ei vor fi unul, in amintirea anilor ce vor trece si ei se vor iubi tot la fel de mult si de intens ca si pana acum.Salonul dispune de toate facilitatile asa incat orice miez de fotbalist, om de afaceri cu fite si toane ar fi pe deplin multumit, asa ca pentru noi, toti ceilalti muritori care punem pret mai mult pe iubire si ce avem langa noi decat poza pe care o lasam in urma noastra alteritatii si memoriei colective de scurta durata a acesteia va fi sublim! Credeti-ma ca stiu ce vorbesc! Pana una-alta nu va ramane decat sa va iubiti si sa apelati cu incredere la ei si serviciile oferite va vor face sa simtiti realmente ca ati fost in paradis! Inelul si verigheta si insemnatatea ceremoniosului care imbraca totul va va face de a doua zi oameni casatoriti, responsabili, iubitori si mai putin visatori, asta pentru ca destinul si-l mai face si omul cu mana si decizia ale sale, nu doar soarta. Asa ca increzatoare in deviza ca omul sfinteste locul si pe alt om cu care in relatie fiind il completeaza pentru ca al lor corp comun sa mute muntii din loc daca trebuie si sa miste chiar si soarele si stelele de pe cer, pentru ca acesta este in final scopul si menirea iubirii impartasite, anume sacrificiul sinelui interior pentru celalalt, respectul si devotamentul cauzei asumate mai intai de toate unul fata de altul si-n fata ochilor si urechilor divine care cand faceti asta sunt mai receptive decat atunci cand preotul va pune sa sarutati o cruce si va face slujba cununiei. Unde dragoste nu e, nimic nu e, nici nunta, ca nu are niciun rost!
Articolul e scris pentru proba a treia a Spring super blog 2014.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

icoana

patrupede colorate se dezmiarda prajitura toata-i pentru ele cand mustati li se-ncovoaie de departe fericirea se-ntrevede si de-i g...