duminică, 22 noiembrie 2015

Simbioza branza fan



- Ma fato, nu stiu, dar la chestia asta cu fanul, a fi fan a ceva, trebuie musai sa-ti placa, iar cand zic ca-ti place asta sa vina, really I mean it din interiorul tau, nu ca a zis ala, aia, sau nu stiu-cine whatever ca asa si pe dincolo, va rugam redactati, ma-ntelegi, un articol cu fan, fan branza whatever...
- Eu te rugasem doar sa-ti dai cu parerea, nu sa mai ai un pic si sa-mi dai in cap, ca dupa atatea vorbe, altfel n-am cum repera reprosul tau venit spre mine, de parca eu-s cea care nu a inteles ce are de facut, nu cine a emis vag un mesaj si care tine pixul rosu-n mana si da note apoi!
- Lasa-le-n doamne iarta-ma de note, ca ti-am spus doar de mica, la scoala si in viata, nu ce cred unii si altii despre tine sunt cele mai importante chestiuni, ci felul in care mai mult sau mai putin bine pregatita pentru tot ce viata ne aduce nou in fiecare zi, greselile ne invata cum sa nu le mai repetam si mai departe sa actionam cu o vedere mai de ansamblu a problemei, asa incat sa-i gasim solutionarea, la fiecare inspiratie pe care cu pieptul incarcat de atata toxicitate din jurul nostru, mai-mai ca-mi vine mie una-mi vine sa-l eliberez de constrangeri si s-adulmec oxigenul si cutia toracica sa se dilate asa cum laptele cand nu-s atenta ca taica-tu ma tine de vorba da pe foc si se pierde tot ce are el mai bun pe aragaz, pe care tot eu, cea care hopa-ce-sa-vezi n-are mai nimic de facut toata ziua, de parca nu eu v-as trezi pe toti in fiecare zi, nu toti plecati la serviciu si la scoli cu mic-dejunul pregatit de mine, pachete la voi tot datorita mie aveti si pe gustul vostru, de parc-as fi fanul fiecaruia dintre voi toti, trebuie sa-l faca si pe ala la loc ca nou, seara cand vine rupta de oboseala si de stress suplimentar de la statul lui peste prajit care pune in fruntea tarii niste intimidati de tot si toate, de ei insisi si de ce au sa faca de facut in functiile pe care tehnocrati mai mult doar cu numele pretind a fi in noua oranduire agreata de el presidente cu sampanie si covor rosu, cand saracii copii se duc arsi la Doamne-doamne dupa saptamani de coma si chinuri si operatii si nadejdi prematur si brusc date de toti ce-i din spitale si luate cu brutalitatea imorala a nedreptatii de cea cu coasa ce-nsira nume si numere pe lista tragediei din finalul de brumarel din clubul Colectiv... nu, nu mai pot cu tot ce se intampla, iar tu, mamitico, reconsidera-ti, te rog frumos atitudinea de femeie si invata putin in fiecare zi cate ceva despre cum sa devii una, cu fermitate, respect castigat mama, caci celor din jur nu importanta rolului functional pe care-l ai la un moment dat ca un rol intr-un film conteaza pentru ei, ci felul in care poti pentru ca stii ce, cat si cum sa interactionezi, sa te faci placuta, dar nu pentru ca ma intelegi  castigi tu efectiv nu stiu ce capital de leading face pe seama unora ce din sarumana sefa nu te-ar scoate, ci important e sa nu uiti sa fii om cu omul de langa tine, intelegi?
- Mami, inteleg ca esti suparata pe ce si cum se vantura evenimentele in jurul nostru cu viteza taifunurilor, dar asta are mai putin legatura cu ce te rugasem eu sa stai si sa citesti enuntul probei asteia, ca apoi sa cadem amandoua asupra unei solutii de abordare a temei enuntate asa cum bine vezi aici, tot de-o eva ca si noi si de care aspect cu pasta rosie a pixului atunci cand o corecta lucrarile noastre si ni le-o face cunoscute si noua n-am eu una, cel putin cum uita asa fuga-fuga. Ma rog, e o conventie asta, concursul in sine, participa cine vrea pentru ca el decide asupra timpului sau, eu mi-am asumat asta, incerc a-l orandui cum pot mai bine si, crede-ma de maine incerc, de fapt nu incerc ca trebuie sa pot si promit ca ordonez altfel agenda mea si cu scoala si cu tot, ca doar o fata are mama acasa si cine stie cand si cine i-o lua-o de langa ea, la fel de bine, cum si fata doar o mama are si cand si cum se straduieste s-aiba grija de ea, trebaluind si ea prin casa cand se poate, doar asa muncile si umblatura de fiecare zi n-or fi atat de obositoare, cand din ele, cele multe treburi prin casa-s facute pe ici-colo si de mine. Promit, tu stii, ca si la scoala de mica, atunci cand am mai avut noi o discutie pe care n-am cum uita-o vreodata, tot asa, n-am convenit asupra modificarilor de repere decat convinsa fiind de necesitatea adaptarii pe profilul meu, la varsta de atunci, dar nu ca mi s-a impus, a trebuit mai intai sa simt si sa vad eu ca ar fi bine ca sa ...ceva nou si abia apoi am promis ca binele-l voi ingadui in viata mea, caci na, proba timpului si optica putin adaptata altfel si niste repere altele cand e sa vina, pica bine! Si acum, te rog sa ma scuzi, trec la scris proba asta, ca maine am treaba mea, deadlineul e maine, dar programul mi-e incarcat cu scoli si deplasari, ieseli si nu cred sa apuc maine sa scriu, asa ca o voi face acum...
- Spor la trebi, fata mamii!
- Multumesc!
Compunere cu Ghici-ghicitoarea mea, unde oare s-ar ascunde si dac-a gasit-o Toni ala blazat din reclama, cum sa fac eu oare sa-mi spuna si mie? Dar ce, am eu atata timp pentru ca sa aflu intai un raspuns si apoi sa scriu tema, n-am, deci daca timpul ne tot bate ca nu ne-ajung niciodata 24 ore zilnic sa indeplinim cate vrem sa facem, sau suntem nevoiti sa indeplinim pentru ca asa cere fie fisa postului la job, fie promisiunea oferita cuiva apropiat, deci nu, nu intru cu capu-n gard ca tuta, ca nu asa pe direct se percepe Unde crezi tu c-a gasit Toni branza a mai buna?
Treaba lui unde a gasit-o, cat a cautat, el e unul, e barbat, eu-s femeie, din start am optica ceva mai diferita, plus ca la gusturi bine stim ca ele nu se discuta, asa ca...
- Fata mamii uite niste sendvisuri ti-am adus ca poate te prinde scrisul si uiti sa mai cobori la cina, am pus cum iti place tie si e-n ton si cu proba aia de ai zis tu, cu gusturi si cu fan si cu branza mamica, uite si rosie feliata potrivit si-un pat de-o frunza verde de salata ca voalul rochiei miresei, cu branza de-asta buna, de la... noi din frigider, da! Poate iti vin idei mai bune asa, ia gusta tu sa vezi, n-am eu dreptate?

- Mmmmm, ba da, cum sa nu, chiar ma gandeam acum ca mai bine inghit ceva si pe urma incep sa scriu, dar uite ca mi-ai citit tu gandurile si ai si venit sa-mi indeplinesti planul gandit de mine.
- Sa mai zica cineva ca o mama nu-si cunoaste copilul, sau ca nu-l iubeste, desi poate ca avand programe zilnice diferite, cum e la noi, nu prea apuca sa se vada prea mult la fata, decat dimineata arar.
- EU-l omor, cu mana mea!
- Ce-ai tu, cum sa faci asa ceva, ai muscat din ce ti-am adus eu si ai si innebunit, cum sa faci crima de om?
- Era o figura de stil, dar zau ca-mi place de mor ce mi-ai adus tu acum, cand ti-e foame si ai teme de facut, ce bine intra mancarea, fie ea ce-o fi, numai mancabila sa fie! De unde e?
- Din frigider!
...........
- Nu mai e... c-qm fost eu si-am verificat!
- Pai ce, mai voiai?
- Da! Nu de la tema, dar zau acum sunt fan branza buna, pe care stiu ca am gasit-o eu prin tine, direct la noi in frigider, luata de la magazin.
- E noapte mama, ai lectii, faci celulita, prinzi burta, lasa ca mai ia maine mama cand vine de la treaba.
Sa fii si fan munca, fan rabdare, fan speranta, fan cumpatare, fan feminitate cu tot ce presupune intelepciunea si devotamentul, implicarea si atasamentul unei femei in acele parti ale vietii sale pentru care simte si crede in acelasi timp ca ea, asa cum se cunoaste pe sine are chemare spre acele lucruri care o fac sa devina varianta ei cea mai buna! Si-uite-asa chiar c-am sa fiu si eu fana ta, mama, cand la nunta mi te voi incredinta celui pentru care inima-ti va bate ca nebuna si pentru care tu nu mai esti tu cata vreme ai fi aici cu noi, cu mine si cu tatal tau, in loc sa fii a lui si doar a lui cu toata fiinta ta! Asta-nseamna sa fii fan, nu ca aia saracii de la curierat care-ti ratacesc tie coletele pentru ca stau sa dea oile din drum si tu astepti de-ti vine rau dupa ce-ti trimite pe bani grei omul din tara... Iubire, devotament, daruire, dragoste adevarata! Simbioza! Fan-branza!

Articolul participa la Superblog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!