duminică, 6 martie 2016

Curatenie de primavara cu poveste... de viata!


- Hai, fata c-au trecut zilele alea de-nceput de scoala aici la munte! Sesiunea-i gata, uite si tu covorul ala cum arata, eu inteleg c-ai avut sesiune, ma rog grea, prima la tine, si eu am avut, dar mie nu mi-a venit mama in casa sa ma desputa, asta tu sa o stii, bine?
- Hai ma, Lia, ca nu e chiar dezastru, da-o-n colo de treaba!
- Piceo fie-ti clara o treaba: nu te critic eu ca-s sora-ta mai mare si ca vezi Doamne as avea admiratori-aplaudaci adusi cu mine, ca nu fug dupa atentie si like-uri, din contra unde vad ca e cazul sa actionez, o fac fara a avea ceva impotriva cuiva, intelegi?
- Deci nu esti suparata pe mine?
- Deci, te bat! Murdaria e cazul s-o oprim a mai castiga teren, pricepi? Eu mai am timp sa ma gandesc cat de mic loc ai mai pastrat tu in atentia lucrurilor pe care le-ai lasat sa te domine in perioada asta in care ai avut de uitat nasul in carti, cursuri, opere si altele? Raspuns ferm: nu! Dar, pentru ca e si un dar, cam mare aici, avand in vedere ca semeni cu mine si cu mama, nu doar la baie cand facem imbaierea, atunci trebuie sa ridic stacheta si ce m-a invatat ea pe mine si tu trebuie sa cunosti si sa aplici, ca nimeni nu-ti vrea raul, din contra!
- ha, h-h-aaaa-haaaa-pciuuuuu!
- Eh, ai vazut, casa care nu vede Lumina, pe fereastra, lasa loc pe usa altora, in alb sau negru imbracati, stii doar si tu! Sanatate si hai sa ne-apucam de treaba, dar nu ca baietii cand merg la bere si zic ca tin treaba sub control toata seara, bine?
- Ma ajuti sa facem curat prin casa?
- Doar nu-i un capat de tara, de lume, de mama ei de treaba, nu, mai fata draga?
- Pai nu, dar tu ai treaba ta si vii sa ma ajuti pe mine, eu cum ma revansez fata de tine?
- Lasa ca iesim deseara in oras, mergem s-o vedem pe Ada Gales intr-o piesa pentru care fata asta chiar are zvacul ala al artei in fiinta ei ce nu se da batuta in fata sortii, chiar daca unii dintre mentori meniti a-si face datoria de a preda stafeta generatiei tinere din care si ea face parte dezamagesc si nu facand o fapta din care sa tragem lectiile necesare pe parcursul vietii, nu, in arta e altfel, nu poti ciopli pietre, sau trunchia arbori cu barda si-un racnet ti-e de-ajuns sa intelegi ca cineva-ti semnalizeaza ghimpele ce ti-l poarta impotriva. Cand un nene cu N face ce-a facut Gelu ala, se cam strica burduful pana si pentru catel...adica cei dinainte te lasa efectiv fara cuvinte, nu fara o iesire, dar te fac sa te simti mic si umil, ambitia creste si atunci invingi treptat praguri si urci trepte facand abstractie de ale lor derapaje.
Nu permiti nimanui sa te scoata din zona ta interioara de confort atunci cand iti propui realmente ceva, pricepi?
- Oau, iti multumesc, m-ai trezit la realitate, am sa trec peste astenia primaverii instalate mai repejor anul asta, nu intrutotul, dar chiar si asa, gata mi-am regasit trasa, trece sesiunea si-ai sa vezi tu sora mezina cum urca ea tot spre ce-si propune!
- That is my girl, sis'!
- No bun, dar pentru curatenie ne trebuie nu doar vointa, stii si tu, nu?
- Evident ca stiu! Dar pana primesti tu confirmarea faptului ca esti bursiera, eu am fost de anul trecut si in toamna cand s-a stricat aspiratorul am fost numai ochi si urechi pe site-uri de profil si am cautat oferte aspiratoare si uite-asa am gasit ceva de nerefuzat pe magazinul MarketOnline.ro!
- Ia sa vedem, intram si de la mine, sa-mi arati ce si cum!
- Perfect! Ia uite-aici: norocoaso ce esti tu, mica, natafleata, achiti mai putin ca mine pentru acelasi produs! Vezi?
- Aspirator Rohnson, profesional, merge brici pentru ca stiu ce am dincolo de usa, e acum la reducere buna de tot, asa ca hai sa-l comandam acum si pana ti-o veni curierul la usa, vii acum cu mine sa-l luam pe al meu sa facem curat, poate curierului i-o fi sete si-ti cere o cana de apa, tu n-ai decat cafea, el zice ca accepta si asteapta ca s-o faci si din vorba in vorba pana se raceste cafeaua sa nu va ardeti buzele, daca omul nu-i luat si pare baiat de treaba, vine si primavara cu ceva bun tare si pentru tine, mai stii?
- Hai tu, lasa ca nu asa se face, nu ma mai tot tachina atat, la scoala-s doar vreo 3 insi in tot anul in 400 de fete cucuiete, de invata e pe rupte, timp de agatat baieti stii doar ca n-am!
- Pai tocmai de-aia ziceam, ca nu mai merge fata la baiat, vine curierul si dupa ce te suna in prealabil ca sa stie ca esti acasa, urca treptele si bate la usa, tu-i deschizi si apoi cine stie...?
- No bine, asa sa fie cum zici tu, da Doamne sa fie un Fat Frumos, gentil, istet si serios, hai sa-i comandam ca sa si vina, da?
- Ok!
- No, acum ca am dat si comanda, hai la treaba, ca cine stie cand suna sa vina cu aspiratorul, hai sa-l luam pe al tau si sa facem luna in casa. Si, te mai rog ceva, cand o fi sa vina, mergi tu acasa si rogi parintii sa ma inteleaga ca n-am putut veni, bagi de la tine, ca mai aveam un examen si a trebuit sa raman, asa ca ai venit tu si cand te intorci nu mai iei portie intreaga pentru amandoua, iei pachetul mai mic sa poti veni cu el si-mpartim tot, iar weekendul urmator merg eu sa ma revansez, bine?
- S-a facut! Ia-ti pe tine si hai s-aducem Aladinul care face curat cat ai clipi, bine?
- Hai!
.................
- Alo, buna ziua, aveti un colet pe numele dumneavoastra, v-am sunat sa vad de sunteti la adresa sa vi-l pot livra acum pe dimineata?
- Va astept, multumesc pentru apel.
- Lia, m-a sunat curierul tu, intr-o ora cred ca-i la usa.
- Si tu pierzi vremea cu mine la telefon? Verifica sa fie aranjat prin casa si mai asteapta putin si pune de cafea, sa fie aburinda cand vine omul, cu ea gata pregatita n-are cum refuza, cand ziua lui de munca dureaza pana seara si sa conduci nu-i chiar usor la ce strazi avem...
- Bine, te sun sa-ti spun daca-si face treaba bine, da? Hai, pa!
- Cine, curierul sau ce aduce el in comanda ce-am lasat-o noi pe site?
- Nu ma face sa rosesc, ca nu-mi trece si trebuie s-apara Aladin cu ce-am comandat, bine?
- Take it easy, sis'! Va fi bine!
...............................
- No, si-a facut treaba bine?
- Oho, si-nca mai cum, hai la mine ca sa vezi! Am facut si cafeaua, c-am fereastra pana la 3 cand am un curs ratacit in orar... Vii?
- Hai ca vin, sigur ca da, sunt curioasa ce mai ai sa-mi zici!

Articolul participa la Spring SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

icoana

patrupede colorate se dezmiarda prajitura toata-i pentru ele cand mustati li se-ncovoaie de departe fericirea se-ntrevede si de-i g...