duminică, 13 martie 2016

Fericirea are farmecul chipului tau, femeie!

In zorii zilei de weekend, Sabrina se vede in oglinda si buzele-i rostesc cuvinte de admiratie fata de tabloul revelat de sticla ce-i reflecta infatisarea:
- Oglinda, oglinjoara, no ia spune-mi tu mie-acum, de ce mama cui vrei tu, a ma-sii, a sfintilor asezati unul langa altul intr-un sir indian, american, nu conteaza de care,  repet, de ce nu-mi spune mie nimeni aflat Langa mine ceva bun despre ce arati tu?
La un prag insesizabil ca durata, iar ca pretuire emotionala femeia fu cat pe-aci sa-i doreasca divizarea sticlei ce-o reflecta pe ea in parti si particele, aducatoare zice-se pesemne de fericire, nu stia cui, ei, sau victimei in cauza, dar pentru moment s-ar fi simtit in oricare dintre interpretari oarecum razbunata! Arborand un suras ce parea a avea si ceva malefic prin stralucirea ochilor ce-i sticleau o viclenie motivata de necesitatea unei recuperari pe parcursul unei curse la care isi daduse acordul si fusese vitregita pe parcurs de conditiile de desfasurare,  dar si intrunind acea fateta a complacerii in situatia de facto, un usor semn de resemnare in fata evidentei percepute asa cum o vedea dincolo de imaginea oglinzii Sabrina, din aleea situata in apropierea intrarii pe scara blocului, unde femeia aerisea camera si oricine-ar fi putut  sa-i vada prin fanta de lumina ce-o fixa in obiectivul retinei oricui isi arunca privirea inspre ferestrele cele mai de jos ale blocului unde locuia, gandul ce-i incoltea in minte si care dupa toate aparentele o indreptau intr-acolo incat sa poarte ea destinului sambetele pana ce acesta se va fi induplecat sa-i stearga nemultumirea din suflet, nu de pe obrajii reflectati de o sticla ce nu vedea inauntrul omului, apuca doar sa rosteasca, Ei bine, las' ca-ti arat eu... cand soneria telefonului o trannspunea in timpul in care ea si un el erau una, iar socul o scoase brusc din timp. Flashuri de memorie-i traversau fiinta in dimineata ce-i parea acum mai mult ca nicicand, una decisiva in ceea ce-o privea. Inima-si cerea dreptul ei la implinire, iar lectia invatata de la cel caruia-i ducea si-acum dorul, dupa ce alesese altceva in locul ei, cea potrivit careia Nu exista solutia apelului la scurtaturi pentru a ajunge la fericire-i umezeau ochii-n care altadata el se pierdea, intocmai ca-ntr-un ocean de spume si de valuri albastre, cand irisii nu arborau un verde de padure vie si proaspata ce absoarbe seva mineralelor dupa ploile
de la munte, unde tot obisnuiau sa urce alaturi de gasca lor de oameni faini si cu care a cam uitat sa simta sentimentul apropierii de limita suprema a omului, cerul, casa zeilor, a ingerilor si a garantiei ca sperantele vor prinde candva contur. 
- Alo, da, servus mandro, mersi de apel, la fel si tie, ce sa zic, ma nu stiu, hai, da, pe la mine, te astept cu cafeaua pregatita si poate-om merge dup-aia, vii?
- Te las eu pe tine la greu, ia spune-mi tu mie, s-a intamplat asta vreodata?
- I'm blushing, stii ca te iubesc, doar ca na toanele astea-s asa cumva neiertatoare, ma seaca si pe mine, vreau sa ma dezbar de ele, nu prea-mi iese treaba asta pe cont propriu si atunci sper doar sa nu jignesc, supar, dezamagesc in jur pe nimeni, mai ales pe cei dragi, asta mi-ar mai lipsi acum cand eu nu mai simt ca sunt eu, asa cum vreau si stiu eu ca pot fi, sa mai pierd si din sprijinul de care am atat de mare nevoie ca cineva sa tina sus stindardul crezului in ce priveste reabilitarea mea...
- Te pupa fata, in 10 minute cel mult is la tine, da Sabri? Ma astepti cumintica si sa vezi tu ce faina va fi ziua dupa, garantez! Toate cele au farmecul lor, ce traim si experimentam ne folosesc drept pilde sau lectii de viata, unde ai ajuns cu parcursul pana acum are la un moment o cotitura, iar voi avea grija tu sa recapeti ce simti acum c-ai fi pierdut, ca totul sa fie bine si frumos, da?
- Ok, n-am dubii! 
..........................................................
- Asa, bun, mai sus putin de tot din stanga, capul drept, nu aplecat in barbie, sa-l filez putin si aici! Gata! Ia vezi ce zice oglinda acum, sunteti prietene?
- Ma, din ce vad eu aici, eu m-as indragosti din prima de imaginea asta, zau! Romancele-s frumoase rau, tu esti una dintre ele, mai trebuie lucrat putin la terasa si totul va prinde farmec, rost, stil, intelegi?
- Nici eu n-as zice nu, la ce vad!
- Dar, nu trecem linia, iar ochi sa priveasca si sa vada ce-i in fata lor, barbatii astia, specia diferita din lumea in care-i impartim in proportie avantajoasa doar pentru ei, noi suntem devantajate, ne batem si ne duelam pentru ca ei sa ne vada, admire, doreasca si sa ne aiba, cand de fapt realitatea e ca dupa primele ipoteze validate, concluzia e ca inclinam noi balanta cand noi i-avem pe ei, nu ei pe noi, chiar daca tot ei au vocabularul ingust si rationand in termeni de posesie si de proprietate cand vorbesc despre noi, gen: iubita mea, nevasta-mea, pentru ca deh, asa-s ei, barbatii astia, sa aiba de toate, pe cand noi suntem mai gentile, mai subtile, mai frumoase, mai siropoase, mai pisicoase, mai dragastoase, afective, emotionale, dar si ferme si curajoase in fata destinului, da?
- Bun asa, good girl! Hai cu atitudinea, ca incep sa te recunosc asa pe ici-colo?
- Asa de mult m-am schimbat dupa?
- Pai, cam da, ce sa zic acum, stii ca nu ma feresc sa vad lucrurile si sa le spun, nu pot vedea ceva si spune de dragul cuiva ce-i place doar sa vada, ca sa elimin sau sa scad prejudiciul starii in care omul chiar se afla! Iar cand e vorba de tine, soro, apoi tu stii ca esti frumoasa, nu oglinda trebuie sa ti-o spuna, sau buzele unui barbat pentru ca tu sa fii, sau sa redevii stapana pe tine, iarasi in acord cu cea mai critice voce interioara a ta. Ai curaj sa deschizi ochii-n fiecare dimineata a vietii tale, nu mai privi in mod repetat in trecut,  lasa lucrurile sa vina de la sine, mobilizeaza-te sa le poti face fata, evita-le pe unele, intersecteaza-te cu cele ce-ti priesc si uite-asa se-nsaileaza viata. Fericirea e o cale de mijloc intre tot ce experimentezi, la capatul careia starea de multumire e realitate probata de cum te simti tu intrutotul trecand prin lume, viata si timp, 3d deodata, intelegi?
- Ia fa-ma tu frumoasa cum iti place tie, eu ma mobilizez din interior si sa vezi dup-aia, pazea lume ca viiiin!
- Asa, frumoaso! Farmec, stil, atitudine, eleganta, noblete, aristocratie sufleteasca, madono, toate avantajele astea le ai deja, numai ca tu te ahunzi acum in ceva trecut, depasit, ispasit, imposibil de prezentificat, asa ca nu mai tanji la atunci, ci accepta ca e azi acum si ca ce va fi inainte depinde si de tine, nu doar de un el, ca doar nu vrei sa fii posesia, proprietatea lui, nu? Vrei sa fii descoperita, sa ti se aprinda calcaiele dupa el, sa-ti zburde toti fluturii colorati prin stomac, lui la fel dupa tine si ce construiti voi amandoi nu sa tina, ca atunci cand te-ai teme ca solul e incert si e iminenta o prabusire ca in cazul unei cladiri cu grad ridicat de risc in cazul unui seism, ci sa fie responsabilitatea amandurora la durabilitatea a ce aveti impreuna si cum fiecare dintre voi va simtiti si ce simtiti in preajma si cu celalalt! Sentimentul asta e Acasa, caldura si emotia asta e unitatea, e asumarea, e cursa, e calea, e vointa, e iubirea, e fericirea. Iar secretul feminitatii, sinonim cu cel al reusitei esti Tu si doar tu!
- Mama mea, soacro, ai o gura si-o minte, de nici nu-mi mai vine sa-mi traiesc in piele, ci sa semnez o polita de asigurare pentru destinul meu, responsabila tu sa fii de mine!
- Eram sigura ca vei spune asta, deci ca te cam exonerezi de a privi totul in fata! Dar am rabdare cu tine si vei reusi sa simti si tu increderea in tine, pas-cu-pas! Ia sa-ti pun in evidenta conturul chipului, asa cum natura te-a lasat printre fluturasi ce zboara din floare-n floare si o gradina ramasa fara garduri, unde-s o puzderie de flori de toate culorile, aromele si esentele... Crema hidratanta pentru un ten reumplut de seva cu optimism, tinerete, vitalitate, dublat de un efect pozitiv al celor cu care te-am incarcat acum eu prin cuvinte si deseara vei fi regina balului! Gerovital plant si esti ca noua, asta e secretul frumusetii feminine!
- Ce?????
- Vorbeste frumos!
- Stii ce-am vrut sa zic, nu ma lua acum cu gramatica!
- Da, iesim in oras, puse pe fapte mari, ce n-ai inteles? Single si-n grup, suntem mai multi prieteni, de la mine de la birou, de-ai nostri comuni din liceu, stai calma ca nu esti singura fara pereche, e ceva fain, socializam, socializam si va fi si timpul tau sa fii tu iarasi asa cum iti place tie cel mai mult de tine, cea mai buna varianta a ta!
- Ok, nu mai zic nimic, de opus nici atat, ca vad ca n-am cum face fata tavalugului, asa ca nu-mi strica o iesire, ma mai destind si eu, apoi la munci iar cu toate alea de facut, de vazut, de discutat, de... lasa, ca e bine, abia ma dezobisnuiesc sa ma tot ascund dupa mine, cea care stiu ca pot fi si de care am cam uitat si incet-incet si cu ajutorul tau pentru care-ti multumesc din suflet voi ajunge si la mai bine decat acum! Hugs, fata mea!
- Ia uite-te la mine! Stii ca poti orice iti doresti, daca-ti propui sa si faci ceva in consecinta, da?
- Asa e! Vei fi cu mine!
- Normal, oricand poti conta pe sprijinul meu, cred ca poti zbura departe si sa tii zarile in vizor si sub control, tot ce ai de facut e sa crezi mai mult in tine si sa vrei, c-apoi prin atitudinea asta, vine si de la sine ce-ti doresti, pentru ca atragi subtil obiectul a ceea ce toata fiinta ta exprima ca vrere. Universul nu-i ticalos, hot, bandit, sa stii, e echilibru, adevar, trebuie doar sa fii deschisa spre tine si spre ce ai nevoie, cheama si vei avea parte de ce anunti ca vrei. Emiti oricum si daca taci, asa ca no more cries baby, no more! Stai dreapta si priveste inainte!
..........................................................
- Mi-a cerut intalnire, nu-i asa ca-mi minunat?
- Bun, perfect! Ma bucur pentru tine!
- Eu-s si mai happy! Ce tare! In separeu aseara, cand ne-am retras, eu si Dan, prin catifeaua oglinzilor ce parca ne purtau pe amandoi printr-un labirint m-a privit si mi-a spus ca-s unica, ii plac si ca daca nu-i asa ca n-am nimic impotriva ca maine seara cina lui sa fie acompaniata de prezenta mea care i-ar fi deosebit de agreabila, tot pe cat de necesara?
- Are stil omul! La care raspunsul tau a venit cum?
- Am acceptat pentru ca am rezonat bine toata seara in care parca ochi si minte am avut doar pentru el.
- Si altceva nimic?
- Toate la timpul lor zicea mintea rece, dar buzele calde n-au rezistat ispitei de a-si fi stins dorinta intr-ale lui.
- O-ho, bravo! Good girl! Ce ma bucur! 
- Nu mai zabovesc, ca vine intr-un ceas sa ma ia cu masina, presimt ca va fi o seara frumoasa, asa ca bucura-te pentru mine asa cum eu cu oglinda am dat-o la pace, pe bune! Farmec de femeie puternica, ce mai! 
- Bravo, Sabri! Super femeia asta ce-ti canta acum in casa, a fost un suflet mare, o feminista convinsa, iar melodia Fericirea are chipul tau, chiar ti se potriveste! 
- Mersi!

Articolul participa la Spring SuperBlog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!