duminică, 16 octombrie 2016

Personalizeaza-ti viata!

Online sau offline, retetele medicale din Romania nu par sa dea prea mult de sughitat mintilor luminate care au implementat cardul national de sanatate in sistemul public de profil. Cand platforma pica, doar rabdarea pacientilor, sau devotamentul medicilor intru griija pentru nevoile oamenilor pe care-i consulta alunga monotonia traiului curent si pastreaza treze toate simturile. Pentru ca trebuie sa supravietuieti si pentru asta ai nevoie de calm si rabdare sa treci peste obstacole. Atat cat se poate...

Stampila cu parafa medicului aduna sperantele de unde nu le mai ai si cand tratamentul lunar trebuie luat azi, ca doza de luna trecuta e pe duca, tragi de tine, iei guri puternice de aer si cu ele la bord incepi sa gandesti brusc mai pozitiv ca niciodata, chiar daca nimic din tot ce inseamna functionarea optima a societatii nu-ti da motive sa te-ncrezi mai mult in vorbe spuse de unii si altii, decat in pisicul de acasa, acela care toarce si te-mpunge imediat cum ai deschis usa casei ca sa intri dupa ce ai fost plecat. Reteta lunara offline costa, mucho dinero cum zice Petre revenit din Toledo, acolo unde a facut de la a-z case pana acum o luna, nu ti-o permiti, mai ales dupa ce vecina spune c-a patit-o luna trecuta, cand tot asa platforma n-a mers, cardul inutil, pastilele necesare au mers pe reteta simpla cu banii jos, pe care n-a avut ce face, femeia le-a luat, noroc c-a avut din ce, pensia o bagasera, jumatate s-a dus atunci, noroc, saraca, cu fiul care-i plecat in strainatate si care o mai ajuta si el cum poate si-i mai transfera.
- Scrieti-o si asa, domnu' doctor, c-o iau si pe bani, nu merge cardul, nu mai importa acum de ce ni l-a bagat gasca asta de hoti pe gat, poate ca sigur au mizat pe asta, fie ca ne-mbolnavim si mai rau decat afectiunile pe care le avem si dam ortu' popii, ramanem mai putini si sistemul inregistreaza poate economie, in fine, dati-mi reteta asa, simpla, o iau pe bani, ca nu-mi permit sa mor tocmai acum si sa nu apuc sa-mi pup nepotica ce e pe drum, m-a anuntat fii-miu zilele trecute...
- Bine, tanti Doina, scriem acum datele, punem si stampila si gata. Ce sa zic, imi pare rau de neplacerea asta creata de sistem, ma bucur c-aveti vesti bune de la baiat, sa speram ca luna ce vine n-o sa mai traim aceleasi situatii neplacute...
............................................................
- Alo, d-na Doina, am un colet pentru dvs, sunteti acasa? Ajung cam in 2 ore de-acum, sunt pe drum, da si e cam aglomerat, e bine asa?
- Sigur ca da. Astept.
- Multumesc pentru intelegere, o zi buna va doresc!
.........................................................
- Buna ziua! Domnul Sebi v-a trimis cutia asta mare, doamna, e totul achitat, acum completez si eu factura cu datele dumneavoastra, pun stampila Colop si gata! Va doresc o zi frumoasa, doamna! 
................................................
- Alo, mama, ai primit coletul, da?
- Da, baiete, da. Multumesc. Inca n-am apucat, mama, sa-l desfac, te pupa mama si pentru banii de pastile, ca pensia s-a dus pe ele, mama, n-a mers sistemul si cu cardul degeaba am mers la doctor, ca tot pe bani le-am luat, de parca as fi luat paine, sau cartofi. Ma rog, pentru alea n-ai nevoie de cozi si de spitale, doctori si carduri de sanatate inoperabile, o plasa si bani in portofel iti sunt de-ajuns!
- Vei fi bunica, asta mi-am zis s-o stii la fel de repede ca mine, e fetita si-o va chema Crina, nu pune totul la suflet ca sa te supere, avem cu totii nevoie de tine voioasa si bucuroasa, cea mica abia asteapta sa te cunoasca!
- Bine, baiatu' mamii, ai pus bine stampila, Simona ne va mai aduce o floare in familie, s-o pupi din partea mea si sa ma mai sunati, sa mai vorbesc si eu cu ea, ca are timp, nu mai merge la serviciu acum, iar de votat, mai e un pic pana atunci cand veti merge, mama, sa puneti stampilele ca votul e important, poate-asa dupa vot are sa mearga si treaba mai bine si-n tara, cu timpul si voi, poate reveniti acasa, mama, ca v-ajunge si voua diaspora, distanta de casa, treaba si mediul si banii  altora, ce-ati invatat de bine acolo veniti si puneti in aplicare aici sa mearga lucrurile ca unse in tara, c-ar cam fi timpul, mamica! Deschideti si voi o afacere,  sunteti voi sefii si angajatii vostri, munciti bine si sustinut, stampilati tot ce intra si iese din firma, progresam, grija am eu de aia mica, promit, abia astept sa ma joc cu ea si s-o si smotocesc putin, asa ca de personalizare de bun venit!

Articolul participa la Superblog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

icoana

patrupede colorate se dezmiarda prajitura toata-i pentru ele cand mustati li se-ncovoaie de departe fericirea se-ntrevede si de-i g...