vineri, 14 octombrie 2016

Sanatate maxima! Swiss solutions te ajuta s-o ai!

- Draga mea ia aminte, cel mai de pret bun al omului e sanatatea lui, asta sa n-o uiti vreodata, indiferent de ce-ti va fi dat sa experimentezi in viata ta. Dumnezeu, societatea prin diversele sale parghii care influenteaza, sau constrang la un moment dat libera forma de expresie a individului, toti acesti factori pot constitui la un moment dat in traiectul vietii tale adevarate obstacole, peste care cu greu ai sa treci, daca nu stii cum, nu cunosti ce sau pe cine trebuie care sa te poata ajuta sa depasesti pasa delicata. Uite, anul trecut de pilda, bunicul tau, tataia tau care te lasa sa-l tot chinuiesti impletindu-i barba alba ce-i dadea aura aia atat de speciala si-l facuse in dese randuri si Mos Craciun si Mos Nicolae, dar si alte roluri nobile pe care un copil si le poate aminti mai tarziu a suferit mult si noi toti pe langa el am tras o spaima sora cu moartea de-am si zis inauntru-mi, ca oi fi fost eu greu incercata de am ajuns sa le cam cunosc pe toate si sa-mi stiu punctele forte, dar si pragurile emotionale peste care teribil de greu mi-ar fi sa trec, ei bine, anul trecut a fost un moment din acesta, de care niciun om sanatos la cap nu si-ar mai dori sa-si aminteasca, ori sa-i doreasca nici dusmanului sau cel mai aprig sa treaca prin asa ceva, mama, prin ce am trecut noi, familia, cu bunelul tau!

Ne-au fost, mama draga, de mare folos serviciile profesioniste de traduceri medicale a documentelor pe care cei de la spital ni le-au dat, atunci cand am plecat cu Bubu al tau in strainatate sa investigam cum sta si sa putem face ce-i mai bine pentru el. Am avut mare noroc, ca cei de aici l-au stabilizat, l-au repus si ei cum au putut mai bine pe picioare, atat cat sa-si revina, sa fie treaz, constient si citov, dar pentru linistea noastra am recurs la a pleca cu el la clinica in strainatate, a vorbit tatal tau cu colegul sau de liceu, mare profesor universitar intr-un centru medical din Paris si ne-a preluat dansul, sa-i dea si lui Dumnezeu sanatate si uite, mama, a trecut Bubu prin mana si stiinta omului astuia si acum e bine mersi, citeste, dezleaga rebus, vede filme, ne plimbam in fiecare dimineata si seara impreuna, ca nu-l mai las singur pentru nimic in lume! Iti spuneam despre actele acelea traduse, tot tatal tau s-a ocupat, am inteles ca Swiss solutions le spune si ca e furnizor de top traducei medicale Romania de astfel de servicii pentru clientii sai. A fost foarte important sa avem acele documente medicale traduse de experti, asa incat acolo, dincolo de intrevederea tatalui tau cu fostul sau coleg, ajuns acum mare doctor acolo in Franta, echipa de medici pe care a condus-o acesta sa poata consulta toti prametrii analizelor si testelor medicale din tara, plus cele pe care le-au mai facut odata ajunsi noi acolo. Doamne, cat ma bucur ca-l am inca langa mine si cand te gandesti ca atunci...
...plecase aici aproape sa ia niste zarzavat proaspat din piata sa facem o supa pentru amiaza, cand nici 10-20 minute, cel mult cu indulgenta pentru cine stie ce motiv ar fi avut sa fi-ntalnit un vechi amic cu care sa nu se mai fi gasit de-o buna perioada si cu care sa fi stat un pic la taifas, altfel drumul nu-i lua mult, cum iti spuneam. Si vad cum sotul meu nu vine nici dupa 20, nici dupa 30 de minute, cand fix la 25 minute de cand iesise din casa girofarul salvarii trecand alert prin fata geamului bucatariei de unde tot scoteam capul ingrijorata ca nu vine si speram din tot sufletul sa-l vad, iar salvarea aceea sa nu-l fi vizat tocmai pe el. Dar uite si coincidentele cum te ataca, vezi tu, mamico, nu tin cont ca esti cine esti, ca esti om bun, cumpatat, pensionar, de stare buna sau mai precara, ca abia ai inceput sa pasesti in lumea asta, ori ai deja nepoti care urmeaza ori sunt deja parinti, cand e sa cada napasta pe capul tau, greu e sa te poti abate din calea ei. Pe scurt, casierita, Dumnezeu sa-i dea sanatate si tot ce mai vrea dumneaei, sa aiba mama, ca fata buna a fost si prompta a pus mana pe telefon si a urgentat c-o voce de femeie-n toata firea, dar socata ca-i moare omul la coada, echipajul salvarii a venit fuguta, el era cel pentru care salvarea pe care eu o vedeam la 25 minute de cand el iesise pe usa pentru niste zarzavaturi si, de la spital ne-au sunat repejor si am fugit cu tatal tau care a mancat pamantul de la aeroport pana acasa sa ma ia sa vedem ce e cu Bubu al nostru. Tu, saracuta de tine, cand Tibi, tatal tau te-a sunat sa-ti spuna prin viu grai, nu cu mesaj text, sau e-mail, ca nu mai era timp de internet si conexiuni si toate cele, la greu esti tare, suni si asculti intai omul si-l pregatesti din voce pentru ce ai sa-i transmiti, stabilesti o conexiune, care intre voi doi s-a pastrat la fel de vie, fata mea, in  ciuda distantei si a fusului orar. Si uite ca nici tu n-ai putut, mamica draga, sa stai tu departe de Bubu, ca nici capul nu ti-ar mai fi stat la studii si departarea de casa roade, cand stii ca acasa ceva nu merge intocmai cum ti-ai dori. Iar cand e ceva in cumpana, cum a fost viata bunelului tau, ai luat si tu fuga avionul, numai tu stii prin cate-ai trecut, de la vestea data de tatal tau si pana ai pus iarasi picioarul pe pamantul romanesc de acasa, nu de bine ci chemata de glasul salvarii bunicului, of mor si eu numai cand ma gandesc...
- Lasa, bunico, el e bine acum, operatia a decurs cum trebuie, dupa toate investigatiile la care a trebuit sa recurgeti ca sa-i salvati viata, sa ai mereu grija de el, ai mei sa faca bine si sa stea si ei cu voi aici, ca nu merita s-alergi dupa job departe de casa, chiar daca pentru postul ce presupune o droaie de responsabilitati firma-ti asigura si chiria si cauta si relocarea familiei tale in zona, nu merita sa bati campii, toti, sa fii departe de ai tai, de casa, de origini, nu! Nici eu nu voi ramane in state, ma reintorc la anul sa reiau cursurile de unde le-am lasat acolo inghetate pentru ca problemele familiei erau mult mai importante pentru mine si sa va stiu pe toti bine nu avea corespondent in examenele mele si traininguri si stagii de practica in firme prestigioase, nu, ele te reduc la conditia de robotel, sa faci,  sa dregi, sa devii unul cu ce obiective si arie de servicii ofera firma unde esti un simplu angajat, indiferent cat de complexa e functie pe care o indeplinesti acolo la job. Dar tu ca individ, ca om, cu suflet si simtiri, cu spirit critic ancorat in felul tau de a filtra tot ce-ti invadeaza dinafara existenta zilnica, te raportezi cum crezi tu de cuviinta la toate acestea, nu cum ti-ar permite intr-o foarte mica masura si foarte restrictiva calitatea pe care o ai ca angajat acolo. Termin studiile si ce invat acolo, voi dori sa aplic aici, in firma mea, pentru tara mea, pentru familia mea, pentru toti ai mei!
- Esti binevenita, mama draga, noi te iubim tot asa ca pe o zana, de cand erai mica, doar tu stii! Te asiguram si eu si Bubu, ca nimic nu s-a schimbat in ce te priveste!

Articolul participa la Superblog 2016.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

#@ Cartoane Adunam Sa Luam Telefon Smart

- Ba, voi stiti ce nu stiu eu? - Ce? - Bine, in privinta multor alte lucruri nu sunt cu certitudine sigur ca pot pune mana pe inima can...