miercuri, 9 noiembrie 2016

Rai de lectura!

- Eh si pe cand o veni mama iarna aia de pe vremuri, cu troiene si scartait aparte sub talpi, focu-n soba sa arda si noi cu drag om mai munci la vara, ca acuma  hibernam ca ursul si citim tot ce ne place!
- Cum ar fi ce? O carte, doua, trei, un raft plin cu carti?
- Pai stii ca eu-s rea de sete de lectura, nici foame ori somn nu-mi mai e, la fel e si Marius, cat ar fi el de inginer la birou in fabrica, acasa cand vine nu mai e loc decat poate pe seara la cina de-un coborat in beci s-aduca doua-trei muraturi la tocana, sau friptura, ca na, o dam pe de-astea cu aport de proteine animale si  grasimi mai consistente cand e frig si organismul are alt tip de metabolism atunci. In rest, centrala merge, temperatura tine, sosetele de lana-n picioare-i obisnuinta de cand mama cand eram mica ni le tot facea la fiecare, acum le fac eu la toti, na, de-astea...
- Atatea cuvinte si raspunsul tot n-a vint, Mario!
- Tu vrei lista, reteta, subiect si predicat articulat tot raspunsul! Aha, no tine de-aici: dac-am zis ca-s rea de lectura, rea ca mine nu-i editura la noi ca Rao, deci, am sa merg pe asta, caci are colectii cu autori si buni la vremea lor contemporana si a noastra, ca na, unii au trait atunci dar si azi cartile-s bestial de  actuale si cerute, altii scriu si traiesc acum si ce fac ei o fac bine si din asta am sa aleg si thriller ca-mi place mirajul, enigma si cautarea sa planeze in textul pe care-l citesc, la fel cum lui Marius clasicii-i plac dintotdeauna. Piciului nostru care-i mai inalt ca mine, dar in afara de ore la scoala mai mult bate mingea  toata ziua la antrenamentele si cantonamentele unde-i plecat cu echipa de handbal, nu-i displace de sarbatori sa citeasca si el ceva in ton cu varsta adolescentului  care se se descopera. Fantasy in speta. Il face mai usor adaptabil pentru fiecare noua dimineata a existentei sale.
- Tu, uite la noi pentru adolescenti si tineri, barbati care scriu mai putin ca fetele care iau pana si scriu si scriu si nu se mai opresc nici atunci cand textele le sunt introduse in subiectele de la Bac, ba din contra, mai inmoaie pana-n calimara si cu si mai mult sarg umplu pagini dupa pagini...Bravo lor, go girls, tineti sus  steagul!
- N-are treaba scrisul ca menire cu genul, Tantico! Dar hai sa-ti dau satisfactie: Lui Mihai matematica-i place, iar un titlu cu care mosul va veni la el e asta: 
Numere de Rachel Warddin colectia pentru tineri, Marius cu pasiunea lui pentru clasici va primi cadou sub brad Muntele vrajit al lui Thomas Mann
iar mie mi-am ales un thriller bun: Misterul manuscrisului, roman scris de doi barbati, Ian Caldwell si Dustin Thomason. Pe toate le-am trecut pe lista la comanda pe care am inaintat-o deja, curierul sper sa vina cand Mihai pleaca in turneu, Marius oricum e la lucru, am timp asa incet sa pun deoparte coletul pentru seara de ajun cand impodobim cu totii  bradul...ideea e ca toata familia citeste!

- Chiar, tie-ti trece piciorul pana atunci? Adica, ai sa poti merge, sa stai in picioare, sa umbli, sa stai sa gatesti, sarmale, fripturi, cozonaci, ca stii ce  te-asteapta, nu?
- Nici nu mi-am pus problema, crede-ma. Daca merge bine si osu-i sudat la loc, da ghipsul jos si oricum va fi nevoie de ajutor, asa ca-i mobilizez pe baieti, nu vreau sa fortez prea mult. Dar, in echipa are sa mearga totul bine, ca pe banda, stii tu!
- As vrea si eu sa fie asa si la mine, dar uite ca el e la munca afara, fetele, una invata si munceste tot in strainatate si-s legate toate acolo in asa fel incat sa nu poata veni de sarbatori, ca e o perioada importanta si la serviciu si apoi si examinarile impun mobilizare si nu drumuri obositoare, aeroporturi si agitatia  de-acasa cu sarbatorile, acolo e mai altfel trait sentimentul asta pe care ti-l aduc an de an sarbatorile de iarna. Cea mica-i aici in tara, dar invata si munceste si ea in capatul opus de tara, drumuri si cai ferate iarna nu se recomanda sa pleci la drum sa vii acasa, ca pleci alaltaieri ca s-ajungi maine, cu avionul aterizezi departe de casa, ca nu toti avem aeroport si tot asa. Ne sunam unele pe altele si unii pe altii si daca nu mi-o face el vreo surpriza sa dea pe acasa de sarbatori, voi fi cuca, na, sa stii de pe acum!
- Eh, lasa, femeie ca daca asa o fi, un etaj mai sus poti sa urci si tu, esti oricand binevenita la noi, cu ocazia asta facem si economie la tot: gatim mai putin si iese cu lucrul la 4 maini de femei si treaba buna. Ca ne-or mai ajuta si-ai mei, bine, daca nu, amandoua echipa faina am mai facut si-n trecut, acum ar fi next level!
- Pai tu n-ai zis ca vrei sa citesti, mai mult daca tot esti acum cu piciorul?
- Asta e acum, pana de sarbatori se-mbunatateste situatia si de voi putea fi 100% in stare sa stau in picioare si sa ma misc, asta doar de timp depinde, sa vezi tu ce echipa buna facem!
- Sper ca nu doar tu te uiti si zici uite si-aia si-ailalta si eu doar fac, c-asa nu ma mai joc!
- Nu-nu, ca mi-e si mie dor sa fac, mi-ajunge si mie cat stau acum pe tusa! Hai si antreneaza-te si tu, ia-ti din biblioteca ce titlu-ti place si dupa ce s-o prinde si mosu' ce alegere sa faca pentru tine, sa vezi lecturi ce ardem noi langa brad pe seara, cu treaba bine facuta si familia sanatoasa si aproape! Hai ca si noi suntem familia ta si tu esti familia noastra! Toata familia citeste, mai ales de sarbatori!
- O-do-do-do!

Articolul participa la Superblog 2016. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!