vineri, 4 noiembrie 2016

Voi petreceti, noi va asistam!

- Prietene, hai mai bine o bere sa-mpartim noi doi si-o poveste, nu aici, ca nu e locul, mergem jos ca si-asa-i petrecere si tragem si poze, capturi, ca-s oameni pregatiti si-abia asteapta sa le dam material sa-nchida portofoliul. Sterge, rogu-te poza aia cu mine si-apoi iti poti cere si scuze ca acordul nu mi l-ai cerut, unu la mana si doi-trei si cate obiectii mai vrei, tine cont ca esti in casa mea, e eveniment public, oi fi fost si tu posibil invitat, dar pana s-apuci tu sa dovedesti cuiva c-ai facut parte de pe lista aia de confirmari, cine stie, stii si tu cum e cu viata si cate definitii cad de acord asupra ei c-ar fi un lucru fragil si scurt, de ce sa facem noi ce nu place altora, cand se poate sa nu facem, ce zici tu, n-ar fi mai bine, cat pun eu altceva pe mine, tu sa stai aici si sa salvezi niste aparente, dupa care ne vedem jos si c-o fata de parca ne-am sti de-o viata sa dam curs a ce am zis ca vom face, povestit si baut bere?
- Domnule, te rog sa ma scuzi. Intrand aici, nu stiu ce s-o fi-ntamplat peste zi, ideea e c-aveam mare nevoie sa vin chiar aici si sa las ce ma stingherea, ca daca mai intarziam o secunda, sau un pas, crede-ma ca stricam tot, eu ma stricam pe loc, dar mai stricam si petrecerea, buna dispozitia tuturor si cate s-ar mai fi zis apoi dupa aceea, iti dai seama, nu ma mai ajuta nici macar vreun transfer afara, ca stii cum e, povestile nu se mai spun acum doar din vorba-n vorba, om cu om, ci umplu internetul de ala a zis si a facut, ia uite-aici si mai ajuta langa opinia unuia si-a altuia, pozele, imaginile, fotografiile, clipurile, capturi video, cu sau fara audio, mai mult sau mai putin trucate sau verosimile, ele compromit - atunci cand chiar subiectul e pus intr-o lumina altfel decat i-ar placea lui s-apara - mai mult decat sa ajute, caci crede-ma ca si atunci cand cineva-i multumit si-n culmea fericirii chiar, nu-i deloc cea mai buna alegere sa-ti umpli conturile de retele sociale online cu poze si clipuri cu tine pe colo si colo, vadind fara cumpatare si inspiratie ioc, doar tendinta de a te lauda prea mult si a starni invidie, ranchiuna, gelozii care apoi te vor ataca si fara s-o stii, caci raul ti l-ai facut. Singur si cu mana din dotare. Iar lucrul manual, crede-ma c-am depasit scoala primara, nu-l mai practic acum...
Cat despre a deschide geamul unei bai, am considerat ca inainte sa-ncep sa abandonez stanjeneala care m-a chinuit de cand veneam incoace la petrecere e de datoria mea, ca poate, n-am mai stat eu sa gandesc, sa aud, sa rationez daca mai e cineva in incaperea asta, care ce sa vezi nepotrivire mai mare, face dus si se relaxeaza cineva, dar am zis din reflex eu deschid geamul ca poate mai intra cineva la scurt timp dupa mine si nu e nici frumos din partea mea, nici sanatos din a lui sa ma urmeze aici, unde cu totii, muritori, slujitori, sau regi si imparati suntem egali si nu venim nici pe cal si nici cu limuzina...
- Domnule, tin sa apreciez toata peroratia dumitale, cred ca, cel mai bine e sa procedam asa cum am convenit. Cat timp dumneata uiti ca ai avut ceva pe suflet care te-a apasat, bine, nu chiar pe suflet, ci ceva mai jos de el, asa incat ai deschis geamul, gest firesc avand in vedere unghiul dumitale de vedere, nu si pe al meu, caci stranutand imediat dupa ce aerul rece imi putea ingheta inteligenta ambilor mei poli cu care intr-o viata de om dam nastere ideilor si progeniturilor noastre, te racoresti putin, speli mainile, dai si cu apa pe ochi sa-nlaturi sudorii de pe fata, te aranjezi cum iti place, eu ma costumez si ne gasim in 5 minute jos, langa toti ceilalti. Ok, ce zici?
- Domnule, ma faci sa rad cu inteligenta ta distributiva, creativa si creatoare expusa riscului de a fi-nghetat ca urmare a actiunii produse de mine, fara ca sa stiu in mod cert ca tu, ei bine tu, la tine in casa, esti in acelasi timp cu mine, tocmai aici. Tu venit pesemne si-naintea mea, sa te aburesti si sa te calmezi inainte de petrecut, eu, ce sa vezi din alt considerent, o urgenta de gradul al mai mare, inainte sa ma tintuiasca pe tron, cat nu-ti mai spun!- zic sunt om serios si cu principii morale, daca-ntre timp sau imediat dupa mine mai apare careva, sa nu-i trebuiasca imediat salvare odata ce intra... drept urmare trag de maner, deschid geamul si asta a fost tot. Ce-ai vazut dumitale, atunci cand ne-am intersectat, eu proaspat parasit de marea grija ce m-apasase, e din cauza faptului ca eram epuizat si cu sudorii in ochi, n-am mai folosit ceasul sa stiu pe ce lume sunt, ci am scos mobilul din buzunar, cand tu ai crezut ca vezi Doamne, n-am ce face si-n loc sa-mi vad de-ale mele surprind ca coate goale aia de ahtiati dupa soc in presa de scandal, de-aia scot telefonul sa urzesc ceva, nicidecum sa vad mai bine cat e ceasul.
- Bine, amice, vad ca ne-am lamurit. Sincer, daca prezumtia mea te-a jignit sub o forma sau alta, da-mi voie sa ma revansez fata de tine, dupa ce ne vom revedea jos la petrecere. Apropo, eu sunt Lavi, gazda si organizatorul reuniunii, imi face, acum o deosebita placere sa constat ca: felul in care am reactionat nu te-a inoportunat prea tare si ca, dincolo de valurile de sudoare ce ti-au invadat chipul, aerul de-afara nu m-a-nghetat prea mult nici pe mine si acum ai facut si loc pentru beri, stii ce zic?
- Imi pare bine, Lavi, Stefan sunt eu si sper sa uiti rapid de scena pe care te asigur ca doar eu si cu tine am trait-o aici in baie, nu si toti prietenii nostri din social media! Nu e cazul, nu sunt genul, baia nu e cabina foto, eu si cu tine si aici e deja prea mult pentru orice analiza dinafara facuta, mai ales daca cineva ar fi auzit temerea ta legata de telefonul meu si de faptul c-as fi putut surprinde niste detalii despre care ai recunoscut-o chiar tu ca nu te-ar fi pus intr-o lumina tocmai buna. A, iar asta fara sa te gandesti si la mine, omul care, ti-a spus-o deja, nu-i sta-n caracter sa faca de-astea, singurul scop pentru care a venit aici, in baie, e pentru ca la un asemenea eveniment public unde participa lume, locul e destinat mai cu seama actiunilor pe care le face omul in intimitatea lui. Nu ma asteptam, asa cum deja ti-am spus-o si repetat-o, sa mai dau de altcineva tocmai aici si tocmai acum. Preventiv, am zis, ca daca o veni cineva intre timp, sa nu se complaca in mirosul lasat de mine, sa deschid geamul sa se aeriseasca asa cat de cat. Iar atunci, tu ai inceput sa stranuti si asa a-nceput conversatia noastra, pe care acum, sper c-am lamurit-o, da?
- Bine, boss, ne vedem jos. Incantat de cunostinta si scuze daca temerile mele au ofensat cumva! Trebuie sa recunosti totusi ca ele erau indreptatite a se ivi aici si  acum, pentru ca astea vand ziarele si revistele de scandal, fac presupuneri, compromit cu ajutorul opinabilului si al imaginilor trucate sau asociate in mod expres distorsionat nu unei realitati in sine, ci servind unor interese mizere si greu omu-si mai revine dupa ce-l ponegreste cineva, ca asa e in viata publica, ambalajul e forma de necontestat a pretului platit pe care produsul il suporta. Si toate au un pret, se vand, sunt marfa, consumul e logica asta a vietii in regim public si nu e foarte ok, ca pana la urma orice om nu e marfa de rand, cutie, borcan, sac de cartofi, kil de carne sa fie consumat. Iar reabilitarea necesita anduranta, rezistenta, motivatie ultra-mega superioara din partea ta, ca cine a comis-o mintind despre tine sau acuzand prin materialele transmise despre tine c-ai face si drege, ei bine nimeni nu-si va cere scuze in fata ta, iar opinia publica sa-ti fie la loc favorabila ca-nainte ca incidentul ce te-a vizat sa se fi produs. Ai calea ta, sa-i chemi in judecata, sa probezi ce sustii, sa compari cu ce-au produs ei defaimator si calomniator si sa obtii o decizie care sa-ti dea castig de cauza, dar raul e deja facut. Mintea lumii care a digerat o minciuna aruncata cu rea vointa, nu se da inapoi asa simplu, prestigiul, renumele, faima, lucruri simple cata vreme le raportam la o convietuire in care ambele parti au relationat putand stabili cert termenii ce le definesc relatia. E clar ca nu mai poate fi totul ca-nainte!
..............................................................
Dupa o neasteptata contextualizare a modului in care au facut cunostinta cei doi, Lavi si Stefan, pe cand petrecerea dadea sa inceapa si cei mai apropiati dintre amicii gazdei se-ntrebau oare daca nu cumva amfitrionul serii nu va fi cel obisnuit, caci vesti de la el nu mai primisera unii de saptamana trecuta, de cand Lavi s-ar fi aflat la Moscova, la o prezentare de moda, Lavi fu surprins de obiectivul operatorului raspunzator de filmarea intregului eveniment si cum Partysnap se ocupa de asta, in timp real ce vedea camera vedea si toata lumea, indiferent de locul ocupat la petrecere, caci proiectiile ajungeau la toata lumea. Pe langa fotodivertismentul propus de cei alesi de cei pe care Lavi-i insarcinase sa se ocupe de bunul mers al organizarii evenimentului in sine, capturile foto inedite prin nostimul afisat de minele celor surprinsi la propriu in ipostaze ce le scotea-n evidenta latura lor mai putin obisnuita de afisat in public, acolo unde obisnuiau sa fie protocolari, seriosi, pe cand aici snapshoturile-i transformau in adolescenti cu mintea nu pe deplin coapta si care da, e de inteles asa, ca pot recurge la sotii, care mai de care mai vii si mai delicioase prin felul in care manifestarile lor aduceau in lumina altora doar pe ei, nicidecum nu atentau la denigrarea altora, asa cum ar face-o publicatiile media de scandal, sau tabloidele care vaneaza figurile publice si disemineaza rumori si tulbura prin asta apele intregii existente a omului impricinat.
Anuntul de multumire facut de gazda in persoana pentru serviciile tehnice care au facut din petrecerea in sine un eveniment aerisit cu glume si imagini nostime in care invitatii au fost surprinsi pe parcursul intregii seri, n-a facut decat sa sune ca un toast inchinat deopotriva Partysnap, ca responsabil de intretinerea bunei atmosfere in incinta si intregii audiente invitate sa ia parte la casa de vacanta a proprietarului, binecunoscutul designer de moda, Lavi:
- Simtiti-va bine, dansati, beti, povestiti, lasati fularele deoparte ca nu e loc aici de hapciu! E petrecere si vreau sa va simtiti liberi sa faceti ce va place, nu de alta, dar camerele-s pe voi pe toti si oricine va sti apoi ce si cum, asa ca nu-ncercati sa va feriti, fiti deschisi, vom rade, doar si noi toti de ispravile voastre. A, iar daca va descurajeaza conceptul, ei bine, aflati voi de la mine ca nu e Big brother si nici spy cam, ci un nou concept de petrecut, care suprinde ispravile in timp real si le aduce tuturor celor aici de fata la cunostinta. E ca tabela mare de afisaj electronic a scorului din stadioane, cand uneori in timpul meciurilor internationale importante, unele faze controversate isi gasesc pe deplin solutionarea in ochii tuturor spectatorilor, cand tot stadionul vede odata cum de pilda un gol validat de arbitri e-nscris din pozitie de off said, sau ca urmare a unui hands ce a precedat marcarea golului. Cu toate astea, dragilor, nu vreau sa va sfiiti, fiti calmi, degajati si liberi sa aratati tuturor intreaga voastra latura, nu doar cea pe care o vadesc interviurile pe care vi le anunta reporterii ca doresc sa vi le ia si asteapta confirmarea voastra. Vom zambi si vom rade chiar cu pofta daca situatiile-o vor impune, pentru c-asa-i la petreceri. Hai, s-aveti o seara fantastica, ca de povestit sigur veti avea pe urma, n-am dubiu! Dj, muzica mai tare, sa fie show cu veselie! Watchers, pe ei!

Articolul participa la Superblog 2016.

2 comentarii:

exprima-te liber!

icoana

patrupede colorate se dezmiarda prajitura toata-i pentru ele cand mustati li se-ncovoaie de departe fericirea se-ntrevede si de-i g...