luni, 21 noiembrie 2016

Wo stiu, ni stii, WuXing lemne stie!

- Draga mea, stie el sau nu stie, treaba lui, WuXing stie si ne-o mai si spune la toti, asa direct sau voalat! Sunt demult in Romania, isi extind si echipa, tocmai pentru ca produsele care fac apropierea dintre culturile rasaritului extrem si buricul occidentului european mai facil, ca doar mult mai repede si bine se-ntelege om-cu om cand fiecare-i satul, nu de celalalt, ci burta nu-i mai canta serenade, da! Si-apoi cine zice ca daca unu-i dintr-un colt al lumii si celalalt la polul fix opus, ma-ntelegi, lor le-ar fi imposibil sa se-nteleaga? N-are cum, o data ca m-am gandit eu, si-a doua pentru ca sigur gasesc ei mijloacele si procedura adecvata unei bune sincronizari cand vine vorba chiar de a se exprima prin viu grai! O limba comuna, cunoscuta si de unul si de altul, niste semne ceva, expresive, chiar daca na, acum si vorbitul cu mainile date-ntr-o parte si alta mai provoaca dureri de-ncheieturi, pana la urma ce nu sacrifica omul de dragul bunei intelegeri cu alt seaman cu care altfel prin natura datului istoric n-ar avea cum s-o faca altfel?
- Ori toci acolo, ori nu, ce-ai mancat azi, soparle, furnici, urechi de lemn?
- Crezi tu c-am mancat salata de hai-ncoa', ca m-a sunat al meu din avion de cum a aterizat pe aeroport si m-am dus, aproape cu noaptea-n cap sa-l iau, noroc ca la aglomeratia care e-n oras la orice ora din zi si din noapte, pan-am ajuns si eu se mai luminase si cu ocazia asta mi-am putut afisa si-un pic de zambet pe chip sa nu  creada omul c-am sarit direct din pat de la etajul noua-n masina din parcarea situata pe carosabil. Abia n-am mai avut de asteptat dupa el, ma sunase cand intram in parcarea aeroportului ca el e deja pe unul dintre peroane, are si bagaj si verificarea documentelor de zbor dupa aterizare, tot, numai pe mine vrea sa ma stranga tare-n brate, ca mi-a dus lipsa si de-astea, stii?
- Aha, bun si-acum omul unde-i?
- Pai cum, unde, in pat, acasa, doarme, ca doar n-o sa dorm si eu langa, sub sau peste el, ca e obosit si sa faci ceva cu mine iti trebuie energie nene, nu gluma, nu sa te sui in avion si sa uiti sa mai cobori, ca odata aterizat dupa zbor lung zici c-ai fost inghetat in Ice age si te-au descoperit extraterestrii care-au venit mai nou sa vada si ei saracii ce-om mai face noi oamenii pe-aci de tot tinem umbra pamantului, acum pe bune, unii dintre noi chiar degeaba, zau asa!
- Si ai de gand sa-l lasi sa i se faca dor pana erupe, sau mai dai azi pe la el, sa-l trezesti, poate are omul vreo agenda stabilita, nu ti-a spus nimic despre asta inainte sa i se stinga lumina?
- Ma, tu ma bagi la banuieli, noroc c-am apucat acum sa comandam ceva fara carne, ca daca era sa fi avut ceva carne-ti umpleam frigiderul si te ajutam sa-l si duci pana acasa la tine la etajul 10, sa stii tu, cum ma, sa ma intrebi tu pe mine, dupa ce nu ne-am mai vazut de ha-ha, el obosit de la zbor lung, trecere de la un fus la altul, cu bateria descarcata totalmente, ca daca are agenda, ce, te duci tu sa-l bati pe umar sa-l trezesti sa n-o piarda cumva, sau de unde pana unde, ma rog asa de grijulie mi te-arati tu fata de el, a, ia s-aud?
- Tu, se vede din China ca esti ne-mancata, ne-bauta si as mai continua cu lista asta, dar sunt vegana sa stii asa ca frigiderul meu oricum e mic si nu sta plin niciodata!
- Deci sa ti-l umplu eu ca sa-ti usurez agenda, sa nu mai iesi la shoping, draga, sa fii si tu mai libera cu astea de-ale gurii si sa ai timp si de tine, ca din ce vad, daca tu nu-ti acorzi timp pentru tine, altora-n schimb le trasezi tot felul de rute si de trasee...
- Cred c-ai luat ceva pe limba aseara, c-azi dimineat-ai zis ca n-ai mai avut timp de mancat ceva, dar ori te-a piscat tare la limba de-acum ma-mprosti pe mine cu tot veninul de-ti vine la gura, uitand in mama ei de treaba c-a venit si postul sfintelor sarbatori barboase care ne-aduc cadouri sub brad, fericire-n suflet si-n priviri, e sau tu nu stii de-astea?
- Nu, tu, n-am mancat si mi-e foame de-as manca si-o trompa de elefant nu doar urechi de lemn, ci si-un copac uite-asa l-as dezveli de coaja si hat-hat l-as ingurgita ca crocodilii juma de vit-odat', na, c-acum is si nesimtita si fara maniere, dar ce sa fac tu, daca urla foamea-n mine...
- Taci tu, uite ca vine Bruce Lee asta mic, uite ce perspicace e el tu, de ocoleste toate obstacolele, ba grasutii care-ntind scaunul la masa lor de ocupa 3 mese, nu doua, 3, daca-ti mai vine sa crezi si uite ce zambet are, manca-l-ar mama pe el de mititel, rade si fereste scaune si maini intinse sa vorbeasca la telefon de zici ca-i Superman fata, asa ceva!
- Tu, e el mic, muschios de la toate furnicile si copacii aia de-i mananca, dar sa vezi seara ce mai bate el in saci, de se-aud niste sinfonii prin peretii astia subtiri din noile apartamente, de mama-mama!
- Tu rautacioaso, mai pune-ti stavila gurii aleia, ca-i pacat nu ce bagi in ea, ma rog, treaba ta e aia si la urma urmei s-a mai inventat si pasta de dinti ca sa nu lasi urme si sa fie prea evident, dar ce scoti pe-acolo se vede, se-aude-n lume si stii cum se zice ca asa cum viata bate filmul pe care ti-l faci, tot asa si gura bate ... altceva, da, de stai pe el acum pe scaun. Si uneori chiar doare lovitura aia de ti-a iesit tie pe gura, doare mai rau ca hemoroizii, na!
- Salatele la doamnele, gata la mancare, pohta buna duneafoasta!

- Multumim, Brusli! - se-aude-n cor o voce armonica de femei greu incercate pana-nspre pranz de foamea ce le-a cantat sinfonie dupa sinfonie...
- WuXing stie!
- Stieeeee, ihim, du-te ca mi-e foame si-ti pap urechile alea evazate!
- Si eu nasul tau de Pinocchio!
- Tu, taci ca n-aude cu lemnul ala!
- Dar cu care tu, ce tu nu mananci urechile de lemn, el n-aude tot cu nasul ala de lemn, crescut cat China vietii, ca de cand am dat comanda si pan-am luat prima musca am zis ca se bate tara lui cu Coreea de nord, sau i-a invadat Japonia...
- Iart-o Brusli al mic, ca e ea rea de gura, dar e de la foame mamica, nu e om cand i-e foame, e-o animala nemancata si ne- mai multe!
- Tu ia vezi ca-i tai nasul ala de mincinos sa-ti astampere foamea, ce tu esti mai mancata si mai altele, tot asa esti, ca de unde, stii ce zic?
- Vegana mi-s tu, ai uitat, ce te tot ei de lemnul omului, minte el, tu crezi c-a facut-o-nadins, pai tu n-ai vazut cata lume a venit sa mance odata, ce crezi ca-s roboti sa-i impace pe toti odata? Is si ei oameni, unii mai din fata iau mananca, apoi pleaca, intre timp vine si randul tau, pan-atunci mai stai povestesti, mai trece timpul asa te duci acas' si ce sa faci, ca n-ai ce sa faci, de la munci esti libera, eu la fel, lasa omul sa doarma, mananca incet sa-ti tina de foame si pe seara-i iei si lui o portie sa manance cand ajungi acasa si-l trezesti si apoi cu plinul facut mai vorbiti si voi, mai faceti si voi ceva, ca pe mine m-ai tot vorbit pe toate partile...
- Sa stii c-ar fi o idee buna! Furnici, rosii daca au, sa-l usture si-n gaura din partea dreapta spate de la blugi unde-si tine portofelul, ca sa fie incisiv si sa putem purta o discutie ca lumea, nu asa 2-3 cuvinte, ci o dezbatere nene, plina de argumente, mai si pro, mai si contra ia de-aici ca n-ai servici si tot asa, bine-ai venit...
- Da, adevaru-i ca le cam stii si tu, ce sa zic, le zici bine, daca n-as sti ce poate face foamea din om, as mai zice, dar asa mai bine tac...
- Pai ho, tu, gata, crap-acolo si pohta puna, cum a zis Brusli ala micu'!
- Stii ce ma pune pe mine pe ganduri?
- Ai zis-o! Aplauze lume, o pune si pe ea cineva sau ceva, inca nu stim pana nu ne zice, pe ganduri!
- Pai da tu, ca nu-i numai pus pe bigudiuri, mai e si cu pusul pe ganduri, rufe pe sarma, de-astea, ce stii tu?
- Taci ca mananc, nu pot sa tin pasul cu tine si la vorba si la mancare, n-am doua canale pe unde sa bag mancare chinezeasca  pe-o parte si sa scot vorbe pe-ailalta, stii ce zic?!
- Tu ierbivoro, mai tine niste piper, ca poate mai taci si tu si ma lasi si pe mine sa ma satur de mancat, nu de tine, ca de tine de nu mi-ar fi foame, acuma te-as lasa singura aici la masa.
- Pai poti, daca vrei!
- Stiu ce pot, tu dubita nemteasca ce-are un nume mic tare fain scris cu majuscula Vito, dar ia sa te vad pe tine cum tii cutiuta asta de carton intr-o mana, betigasele in cealalta si cum faci slalom printre scaune pan-ajungi pe banda, ca apoi te duce ea pana jos la iesire, unde daca nu-ti cade nimic pe jos, posti sa-mi faci cu mana in timp ce zambesti si eu mai fac cinste c-o tura de furnici si urechi si nasuri de Pinocchio si ce mai vrei tu de-aci, ce zici, te bagi? Sau stii si tu si taci si mananci pe silent?
- Vorbim dupa, cel mai bine-i asa! 
- Unde sa scriu?
La Superblog 2016 tu, femeie cu foamea astamparata pe jumate la masa cu bucate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

icoana

patrupede colorate se dezmiarda prajitura toata-i pentru ele cand mustati li se-ncovoaie de departe fericirea se-ntrevede si de-i g...