vineri, 31 martie 2017

Ce bine-mi pare ca te-am gasit!

- Da, bro', na, si-asa cum iti spuneam si-aseara-s rupt in gura de somn, oboseala, colac peste pupaza si gagica mi-a dat papucii, mi-a zis papusel, stii ce, ia sa trecem noi direct la faza cu separarea pe veci, ca vad ca nu ma mai reprezinta anymore interactiunea cu tine! N-a vrut, frate, o mica pauza asa cum mai fac intre ei partenerii de cuplu, sa se aseze apele tulburate, sa se niveleze gandurile, nu, nu ca pamantul reavan cand au escavat buldozerele ca sa amenajeze pe un teren oarecare te miri ce constructie, mall, supermarket sau altele, ci asa ca idee. Nimic, frate, si-mi amintesc cat de fain mi-a stat ea mie-n poala, in poala ba, nu te face c-auzi doar ce vocale vrei tu si sa-ti faci filme, na si filmul ne-a marcat pe amandoi in parte, oarecum identic, de asta spun ca nu-nteleg acum ce i s-a casunat asa ei sa devina asa brusc transanta si sa nu-mi dea niciun preaviz, vreo remarca sa ma puna in garda ca daca nu ceva, ea se dezice de mine, pana aseara toate bune si frumoase, iar acum mama-mama, tunet si furtuni! si eu din pamant is desert si namol, ca la cata apa a venit peste mine de la furtuna uraganul ei, iti dai seama, acum un soare-mi e necesar sa ma usuce si sa ma faca lut si altcineva sa aiba nevoie de construit ceva, eu stiu, casa, sau poate o soba, o vatra, ceva si eu sa fiu baza aia, tu-ti dai seama ce tare ar fi?
- Ba mezinule, ia fi tu atent, acilea: pana una-alta, zilele n-au intrat in sac si nicio femeie nu e de neinlocuit in viata unui om. Nu spun tendentios, ca o femeie nu inseamna pentru barbatul ce a fost la un moment dat in viata ei un intreg univers, caci vorba lui Dante, iubirea pe care ti-o impartaseste femeia-ti face totul mai frumos si mai usor de acceptat sa mergi in viata, oricat de sumbru sau de nesigur ar parea totul in viata ta, dar, nici o identitate redusa la un nume, un trup cu niste semnalmente, ce acum ca ti-a dat papucii asa cum ai zis-o mai devreme sunt tinute minte si pana sa gasesti alta partenera, formele-ti tin mintea ocupata doar cu dorinte care asteapta sa se concretizeze, caci un om n-are doar trup cu forme dupa care cand ajunge sa nu-ti mai umple de bine si frumos zilele, tu le duci dorul, dar si suflet, nazuinte, set de valori si principii morale ce dau toate intr-un ansamblu sistemic o definitie a personalitatii si caracterului omului respectiv, in cazul de fata, femeii respective, dar nu e o opreliste in a categorisi strict pe gen, caci e valabila unisex, deci nu comporta discutie foarte speciala ierarhizarea asta distinctiva. Doar interactiunea voastra si opticile spre celalalt, memoria colectiva a momentelor ce au umplut frumosul impartit o perioada intre voi, asta da, face diferenta. Care diferenta in privinta a cum vor sta, ca de stat cam stau lucrurile intre voi de vreme ce s-a statuat prin vointa ei unilateral exprimata fara ultimatum, sau punere in tema ca avertizare ca daca tu vei mai una-alta, ea-si va vedea de drum singura, deci fara de tine, e cam facuta si timpul tau alaturi de ea, s-a cam dus. Asa ca, fa bine si priveste macar la orizontala, dar nu precum caii ce trag dricul dupa ei, ci clear your mind, ca open minded esti! see the good parts si go on!
- By the way, cum naiba-mi achit eu golurile la pariuri si comenzile de care m-am folosit de pe siteurile de e-commerce, ca dau de belea, in mama ei de treaba, acum realizez ca fata muncea, avea si salariu mare fata de mine, serioasa era, mama-tata stare de stare, mai cadouri, mai banuti, si eu cam prindeam slabiciunea ei in materie de a-i flata orgoliul, care nu pot zice, mereu mi-a dat si m-a ajutat. Cadouri, uite iubi' aia, ia de aici, ca imi iei tu un martisor si te scoti, important e gestul si simbolul sa se potriveasca momentului cand unei femei e bine sa-i oferi atentia la pachet cu un chitibus si pentru ea esti zeul care-o face sa fie bine, sa se simta impacata cu ideea ca are mereu partener de brat, pat, umar pe care sa sada cand psihologic e de la abatuta la daramata, un piept cald pe care sa se sprijine ori de cate ori vrea sa fie mamosita, incurajata, iubita cu pathos si tot asa... Cum sa fac sa fie bine, sa pot capata si eu iarasi credit in fata oamenilor pe care cu buna sau chiar deloc stiinta, i-am cam nemultumit si dezamagit asteptarile? Cum sa ma repar in fata lor? Stii ce naspa e sa nu fii crezut, inteles, ajutat?
- Ce ti s-a deschis, bro' limba asa, dintr-odata, zau cum dai un pic de greu si pierzi ceva ce abia dupa ce asta se intampla si devine cat se poate de real si te doare, atunci ii realizezi insemnatatea ce-o avea pentru tine! Tu chiar ai iubit-o pe fata asta, deci fa bine si arata-i ca ai fost un ticalos, in materie de atitudine, dar ca acum gratie iubirii mari si care fara de ea nu mai are nici sens existenta ta si nici munca, totul e in ruina fara ea in viata ta, poate-poate o-ndupleci sa te vrea inapoi, cu perioada de proba in care sa te pregatesti bine, sa fii cu stacheta mereu sus, dar nu te gandi la saritura cu prajina din pantaloni, ca vorbesc despre mai mult decat partide de sex nebun, ca o femeie ca cea pe care mi-ai descris-o tu, nu e-n mod clar dependenta de asta, e om in primul rand si cauta sa nu devina anxioasa pentru ca stie ca n-are la usa si-n patul ei un partener demn de ea pe care sa conteze, ca si cand ar fi prelungirea fiintei si a felului ei de a fi. Asta cauta ea, nadejde, siguranta, certitudine, iar cand nu dai semnele astea de incredere, pe fondul unei transante exprimari a dezgustului pe care interactiunea cu tine i-a lasat-o, afisaza poza femeii zdruncinate de incredere si de viermele fricii fata de alta interactiune cu specimene masculine, dar ceva-ceva poarta si ea-n amintire despre cand erati voi doi, tu si cu ea, impreuna, in momentele voastre bune si frumoase, cand totul era bine, roz, pufos...
- Gata, stiu ce fac, sa arat ca pot sa ma schimb, am nevoie de intelegerea unui tovaras care sa-mi preia o parte din datorii si cum scap de oful asta de pe suflet....
-Wow-wow-wow, nu mai bate saua, ca iapa n-are sa priceapa nimic, e animal, stii ce zic, tu toroi acolo, el stie saracul animal fain, o mangaiere, o poveste, un bici, comenzile simple si cam atat, in rest, nu vorbeste el prea mult, ca nu e papagal dresat sa imite onomatopee.
- Ho, ma, ca doar iti spuneam ce am de gand, sa-mi recuperez printesa, nu de tine era vorba, ca ma stiu in stare de zdruncinat lentul mers al lucrurilor din rutiniera-mi existenta, in asa fel incat semn de pamant cum mi-s un cutremur sa repuna pe firmament alta stare de lucruri si fapte intr-o realitate cu mine in rol mai acceptabil decat cel in hainele caruia sunt nevoit sa joc scenariul asa doar, stii?
- A, fara mine si banii pe care eu mi-i dirijez mai altfel decat tine, da, o discutie pot s-o port cu tine, dar uite, stii ce, nu prea mult ca uite, vad ca vin stabii ai mari si se cam lasa cu sedinte, stiam ceva de ieri de la colegi, dar eu nu prea pun zvonurile la suflet. Acum cam da, hai pa si bafta cu ale tale!
..............................
- Scoateti-va frate, toti, ca adevarata forma a constientizarii vietii este doar atunci cand suferi si esti la ananghie, durandu-te toate cele, Ciorane I love you, man! Lasa ca stiu ce fac, Simona, draga, pe tine te sun si voi ma veti ajuta! Sa fiu un om mai bun si mai eficient dupa criteriile printesei ce m-a lasat paf, singur si gol pe dinauntru, eh, lasa ca nu las eu lucrurile chiar asa si-oi astupa gauri si-oi trece peste munti si vai, inota mari si oceane si la picioarele ei tot m-oi propti sa vada ce-a lasat in urma, nicidecum nu m-oi prosterna in genunchi, stii ce printeso, nu ma vrei tu inapoi, ca uite asa si pe dincolo, nu tata, devin cine m-a convins ea cand mi-a zis de despartirea dintre noi, ca ar vrea sa devin, eu probez sa vad ce varianta a mea voi deveni, si stapan pe mai mult curaj si mai multe realizari in acea ipostaza, de nu-i face cu ochiul o noua interactiune cu mine, odata ce-s mult imbunatatit, treaba ei, nu stie ce pierde si s-or bucura altele care vor stii sa ma aprecieze la adevarata mea valoare!
- Sergiu, servus, Simona sunt, uite te-am sunat, c-am vazut apelul tau de mai devreme si eram in sedinta cu managerii si nu puteam raspunde, ia zi ce putem face pentru tine?
- Servus, Simona! Am nevoie disperata de credit! Pe de o parte de a crede cineva in mine, dupa partea asta-s chiar disperat, caci nu stiu de stii, dar am cam dezamagit in stanga si-n dreapta ceva asteptari din cercul meu de prieteni, o parte erau chiar in nucleul de baza si fata de ei cativa tin cu tot dinadinsul a ma revansa. Am nevoie, deci de sfaturi, tu esti prietena mea din copilarie, am fost si colegi de banca atata vreme, petreceri, mers la scoala dimineata impreuna, deci avem un istoric ca sa zic asa, deci, ce ma sfatuiesti tu asa?
- Dragul meu, sfatos, unele ti-ar spune asa: go to see a priest, or may be a shrink, dar eu zic asa, hai sa ne vedem pe seara la o cafea, povestim de toate ca-n zilele noastre bune cand amici cum am fost o viata, aveam mai mult timp de noi si de placutele noastre interactiuni si nu ne stricase frumosul nostru nici muncile, navetele, oamenii cu care ne-am interactionat si carora le-am tot impartasit si trupuri, paturi, credinte, sperante, visuri si altele si tot n-a fost bine, stii ce zic?
- Stiu, chiar mi-e dor si dincolo de sfat morocanos de popa, sau vreo ciudata din aia cu gandeste pozitiv, du-te la sala si ia-ti mereu prezervative cu tine ca nu stii peste cine-ti cade privirea si descoperi Lolita in drumul tau, cu tine e si a fost mereu altceva, tu esti om, ma rog femeie cu stiinta, suflet, stii sa discerni si sa cumpatezi ceva inainte de a emite o parere pe care oricat de transant ar suna, venita de pe buzele tale niciodata nu mi s-a parut rautacioasa, pentru ca de fiecare data mi-ai intrevazut doar binele la orizont, iar eu de asta m-am simtit mereu bucuros ca te stiu si mai ales reconfortant a fost pururea sentimentul sa te fi stiut vecina si foarte buna prietena de cand eram amandoi ca macul de mari!
-Ma bucur ca spui asta! Ne vedem la cafea, in locul nostru drag, cu povesti si amintiri, ai cu ce ajunge acolo, masina ti-e-n stare buna, sau trec eu pe la tine sa te iau, ce zici, nu ma deranjeaza sa fac asta, doar stii?
- Multumesc, te astept cu mare drag si stii ce..., aaaaah, mi-e-asa un dor de tine, de numa-numa, nu dupa imbratisarile tale, sau bluesurile pe care ni le admirau rautaciosi mereu pe lipsa mea de zbenguiala bumti-bumti de la petrecerile unde ne regasem cu totii, dar dupa chipul tau merreu radios si datator de cum il vezi de optimism, de lumina, incurajari, zambete si buna dispozitie! Nu e partea cu ma simt eu gol dupa tipa care mi-a dat papucii pentru motivele invocate si care ma cam pun pe mine-ntr-o lumina deloc prea favorabila, dar, cu toate astea, tu ma stii pe mine de cand ha-ha, o droaie mare de timp... si mi-e dor de povestile noastre pe seara, de plimbarile tarzii si gandurile pe care ni le impartaseam, temele de discutii ce variau mult mai demult.
- Ok, asa facem, te sun cand ies de la munci, aproximez distanta si timpul presupus cu deplasarea si imi iau in calcul o aproximare a traficului aglomerat, dar iti dau si tie timpul necesar sa te pregatesti pentru seara noastra!
.................................
- Alienii de mai demult, adolescenta explorata si toate astea ne-au adus, iata-ne la aceeasi masa! Imi pare nespus de bine si-mi face sufletul sa vibreze de caldura, ca o pisica ce toarce cand isi vede dimineata stapanul trezit sa plece la munca, sau doar intors de acolo, hugs!
- Of, Doamne, ce dor mi-a fost de clipele ce odata erau regula si eu n-am avut ochi pentru ele, of, I'm blushing, I'm guilty, you were just here and I've chose not to see you, not to date you, why? I'm such a fool!
- Te cred pe cuvant, stiu prin ce treci, am avut si eu dezamagirea asta, nu de la tine, dar viata mi-a aratat ca cercul diminetilor copilariei se-nchide sau se poate-nchide frumos pentru mersul pozitiv al lucrurilor inainte si viata noastra sa capete sens si pe parcurs sa ne putem mereu bucura de fiecare zi ce ne ofera, cata vreme omul de langa noi e unul demn de incredere...
- Is rosu ca racul acum. Asta mi-a reprosat printesa asta, c-as fi si ce-i drept am cam fost omul care nu prea mai merita o a doua sansa, dupa ce creditul de incredere si asteptari pe care le-a avut de la mine s-au cam lasat asteptate si deziluzia a venit la pachet cu ruperea relatiei intr-un moment in care banii ar putea asigura prin acoperirea unor datorii, o relansare dinauntru a fiintei mele. Simt si stiu ca pot din nou simti, iubi, crede, vreau sa pot trai experienta reabilitarii mele si vindecarii acestor pasi ce m-au dus in pragul de a dezamagi asteptari, dar eu nu am cum face asta acum prea curand, mi-ar lua o vesnicie aproape si timp de second job nu e, ca trebuie sa fiu odihnit bine pentru a da randamentul scontat de sefii mei. Asa ca, moral e ok sa pot sa gasesc creditul de care am nevoie, dar si de banii care ma aduc la suprafata, sterg datoriile mele si ma fac alt om, cu sanse de la egal la egal cu alti compertitori pentru mai tarziu. Ce zici, ma poti ajuta cu ceva bani de la tine de la serviciu, vreau sa fiu pe bune eligibil, nu sa faci tu ceva sa ma ajuti pe mine si asta sa-ti aduca probleme, ca n-as suporta asta!
- Mersi pentru grijile tale, esti un dragut, ce zic eu, ai ramas la fel, mereu ai fost dragut, atent si respectuos ca un gentleman, dar poate ca un pic to shy, ca altfel nu-mi pot explica la cat de bine ne-ntelegem noi, de ce niciunul n-a facut primul pas, pe care-l fac eu acum, uite, vezi... ce bine stiu sa sarut?
- Ioi, ce fain a fost, mai vreau!
- Asta seara, rectific, de asta seara esti al meu, ne-am inteles? Facem actele dimineata, maine-ti primesti banii pe creditul rapid si fara o droaie de acte, e credit nebancar, simplu de nevoi personale, iti acoperi golurile si mergem inainte, de asta data asumat impreuna! Nici nu mai trebuie sa pierzi bani pe chiria pe care o platesti intr-o casa in care oricum te simti gol pe dinauntru, poti sa vii aici, la mine si sa umplem golul peretilor cu noi, cata vreme vibram asa ca-n sarutul acesta la care am vazut pathos si daruire sincera, spatiul dintre pereti e Acasa acela, feelingul, trairea ce ramane in amintire ca o placuta destinatie de revenit mereu pentru a pune iar capul pe perna pentru odihna, dar acum om prinde si noi momente de caldura intretinuta de inimile ce mereu au batut una pentru alta si de-abia acum am cam recunoscut asta, ok?

- Sa stii ca ai mare dreptate!
- Asa te vreau, iubi'!
- Simona, iarta-ma, am fost un las si-un orb, o femeie ca tine sa nu fie prioritatea mea numarul unu, mare prostie e, iar eu am facut-o! De azi inainte sunt un alt om, because of you, honey, I love you!
- One more try, baby! Let's carry on! 
Articolul participa la Spring Superblog 2017.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

#@ Cartoane Adunam Sa Luam Telefon Smart

- Ba, voi stiti ce nu stiu eu? - Ce? - Bine, in privinta multor alte lucruri nu sunt cu certitudine sigur ca pot pune mana pe inima can...