duminică, 12 martie 2017

Frumusetea face fata regina, de mica

- Mami, mami, ia uite ce bine-mi sta, nu-i asa ca-s mai frumoasa chiar si ca Alba ca zapada din basm?
- Veto, Leto, asa e, mama, tu esti fata mea cea mica, Andra ca-i mai mare a fost la vremea ei puiul meu cel mai drag, acum tu esti mezina si e firesc tie sa-ti port mai mult de grija!
- Mami, ce-i aia mezina? E ceva ca o camila?
- Cum, mama, ca o camila, dromader?
- Ce-i ala dromader, mami?
- Stai asa putin, ca ne pierdem ca tutele in desert! Si degeaba pe deasupra!
- Tute, mami, tute? Poate tuRte vrei sa zici, ce esti peltica, sasaita, nu, nu esti, atunci pronunta corect, ca asa mi-ai spus pana mai ieri ca o domnisoara ce devine in curand femeie-n toata puterea cuvantului, desi nu stiu cum o avea cuvantul putere ca nu are nici muschi si nici motor cu benzina, nu poate avea scapari sau gafe, omisiuni, in materie de folosire a limbajului articulat. Trebuie sa stiu rosti bine si corect limba cu care m-am nascut si-n mijlocul oamenilor in care am venit pe lume, aceasta valoare de pret sa-mi fie deseori in furtunile vietii ancora in porturile sigure cand in larg e vifor si furtuna!
- Doamne, ce-am facut din tine, mai fato, mai, ma albesti!
- Nu, mami, ca abia te-ai facut rosie-n par, ai uitat, aseara de-abia te-ai vopsit, mai e un pic pana rosu trece in alb!
- Ma mama, ma, tu isteata vad ca esti, te duce mintea asta, mama-mama, numa' ca tu nu prea vezi pe unde te duce ea, ca sa te si orientezi unde-ar fi mai bine sa mergi tu inaintea ei, ca sa nu te rastorni pe undeva si apoi sa te pierzi, intelegi?
- Stai chill, mami, ca nu alunec sa ma rastorn! Si da, tu mi-ai spus de cand eram chiar si mai mica decat sunt acum mare, ca o printesa asa cum vrei tu sa ma cresti si educi capata de la o zi la alta frumusete si incredere tot mai mari si ca un mar ce se coace treptat-treptat pana cand vara atinge apogeul frumusetii sale, rumenelii pe care coaja lui o poarta, tot asa si eu voi avea vitalitatea si frumusetea ce va izvori din minte dinauntru spre afara, ca o cetate ce se hraneste bine cu hambarele pline la timp, se organizeaza pentru apararea bunurilor oamenilor din ea la vremuri de restriste cand invadatorii-i pun in pericol siguranta, tot asa si eu voi iradia de buna dispozitie si vitalitate, iar obrajii rumeni vor semnaliza starea mea interioara de floare ce se coace asteptandu-si albinele si fluturii pentru cantecul dinaintea polenizarii in sinfonia trilurilor de primavara si vara, cand natura e sublimul indeajuns pentru noi toti.
- Stau, mama, stau, ca uite ce-am facut noi din tine si uite tu, ce-ai facut din noi!
- Mami, voi de ce-mi ziceti mie Veto, Leto?
- Dar tu, cum de iti rostesti numele gresit, din Violeta, adica Leto, scurtat de noi pentru a-ti fi tie mai usor sa-l tii minte, sau Veto, care tot prescurtare de la Violeta, nume de floare, mama, una frumoasa, culoare violet, culoare puternica, din toate astea, te intreb, cum ai ajuns tu la Beti?
- Nu stiu, mami, pe mine ma intrebi?
- Pai pe cine alta, fata mamei?
- Nu stiu, mama, dar are totusi farmec, nu? 
- Oho, si-nca ce de are, puiul meu drag!
- Mami, dar tu cand te faci frumoasa sa te joace tata la nunta cand va duceti in oras, tu cum te tot faci frumoasa, ca mie asa-mi tot spui, cand te intreb daca ma poti ajuta la una sau alta, tu te-nchizi in camera ta si-atat apuci a spune, Lasa-ma sa ma fac frumoasa!
- Are vreun efect?
- Adica?
- Adica atunci cand ies din camera dupa ce-am zis ca incerc sa ma fac mai frumoasa, imi iese sau nu, adica-mi reuseste intentia, sau nu prea?
- Nu stiu, mami ce-ti iese si daca-ti iese, dar tu cred ca treci pe usa dupa ce-o deschizi si vrei sa iesi, deci tu iesi, nu-ti iese, da, hai sa vorbin si noi toti corect, nu doar eu, bine?
- Bine, bine! Reformulez, atunci: sunt mai frumoasa dupa ce ies din camera, decat atunci cand intru?
- Nu stiu, mami, pentru ca eu nu te-am vazut mai devreme, am intrebat pe tata, caci ajutorul doar tu m-ai invatat ca-n materie de treburi feminine, nu se cade o viitoare doamna sa ceara sfatul sau ajutorul unui necunoscator de parte barbateasca, asa ca el mi-a spus ca esti in camera si asa am ajuns sa vorbesc cu tine fara sa te vad la chip, usa era inchisa, eu eram dincoace de ea, tu dincolo de usa.
- Bun, asa e, dar tu, in general, cum ma vezi pe mine, cu ce ochi?
- Cu astia pe care-i am mama draga, ca altii de schimb n-am, care mi i-ai dat tu si tata si cine a mai contribuit, vazut sau nevazut, la aparitia mea pe lume.

- Ioi, ce vrei tu sa zici acolo, cumva ca eu...
- Tu ai zis asa, ba ca tu-l iubesti pe tata si l-ai iubit intoatdeauna si totusi suntem doar eu cu Andra in familie, alti copii nu mai sunt, apoi ca atunci cand doi oameni ca tine si ca tata se iubesc apar copiii pe lume in familia lor si ca de fapt curierii sunt berzele. Apoi ca Doamne-Doamne din cer face el bine si vegheaza asupra tuturor, dar ca el fiind in cer, nu e vizibil, deci de-asta zic cine-a mai contribuit la facerea mea, vazut ori nevazut, nu, pai ce tu te gandeai la ce m-am gandit eu acum c-ai fi putut sa te gandesti, dar doar teoretic, adica sa mai fi fost si alt tata in locul celui de acum care sa te fi iubit pe tine si tu pe el tot asa?
- Mama, mama, tot stie, fata asta!
- Asa m-ai invatat mami, sa leg lucrurile intre ele!
- Bun, asa e, e vina mea, in timp s-ar putea totusi sa dea roade! Ia zi-mi, nu mai evita: acum cum ti se par?
- Frumoasa si nervoasa, pe mine mami, c-am spus eu ceva cu care nu esti in apele tale, din ce vad!
- De asta exista mama, sa stii si tu ca s-ar putea sa ai nevoie si tu la anii mei, crema antirid cu argan reda femeii increderea in sine in lupta cu adevaratul inamic al ei: oglinda!

- Oglinda-oglinjoara, nu-i asa ca-s mai frumoasa ca mama?
Articolul participa la Spring Superblog 2017.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!