duminică, 26 martie 2017

Help line, AVBS dream to me!

- Alo, ce faci coane Sergiule, uite eu ma chinui cu prapaditii astia de la ministerul vietii, de hoti si nemernici, pun tot felul de conditii de eligibilitate de parca vor sa ma vada mic, stors, ca frunctele in shake, mama lor de ticalosi! Auzi si tu, aplica tu prostule pe fonduri europene, axa cutare, fonduri de atat x euroi, asigura-te ca esti in grafic, documenteaza-te, m-ai inteles, citeste ca nebunu' zeci si zeci de ha-ha, stive si catastive de regulamente si exemple de cum sa faci sa scrii bine ca sa fie si primit si accceptat pentru plata proiectul tau si uite-acum, primesti confirmarea, pun sumele, derulez ca boul o gramada de hartogaraie de numai eu stiu ca-mi iese camasa si cu cureaua pantalonilor sugrumata de osul iliac si care dracu' o mai fi pe acolo, stii tu, ma-ntelegi la brau acolo, asa si pune tu prostule bani, fa credite colo-colo, ia si cu camata de la ordinari, ca vezi Doamne, ei sunt seriosi si nu te mint cu foile agreate de ei in mana la tine, unde scrie negru pe alb, ca pana la data de ieri, si ieri asta e mereu generic si trec zile bune de cand se tot duce in meandrele concretului, vorba unui senectut purtator de palton cu palarie, cu ochelari si garzi de corp cand i se nazare, vezi tu, lui, nu mie, da, pai lui, ca n-are cum mie, da, dar ideea e ca ei nu respecta program, desfasurator, grafic, nimic, tu trebuie sa pui banii ca-ti taie transa de finantare si te-ai dus pe p..., vorba unei bloggerite cunoscute in social media, ce-a participat, frate-coane si la o emisiune de-asta de ai glume-n program ceva, aia a zis ca vrea sa fie dusa noaptea, sau ziua, nu-mi mai amintesc bine, dar sigur candva, una dintre astea doua, dar unde crezi, nu oriunde, ci acolo unde zic ardelenii sa te duci atunci cand ii superi, enervezi, ori le zici ceva ce nu le pica bine, te directioneaza catre ghiseul unde-ti raspunde o singura nara de miel, sau ceva de genul auzisem pe la altii... No ideea e ca e pe undeva prin origini de la inceputurile neamurilor vorba asta si are legatura si c-o calatorie in spatiu, de-aia si mijlocul de transport in respectiva urare ardeleneasca devine Meri-n pu' cu satelitu', unde pu' nu vorbeste urateste la mine si la tine, ci atentioneaza functie de tonul rostirii calitatea temperamentala a rostitorului, asa incat daca se aude incruntare in tonul vocii, mai bine faci si tu ca Scooter cand incepe orice piesa, urli si dai drumul la artificii, gaz, foc pe scena, jocuri de lumini, ca sa umpli scena cu detalii conexe ideii pe care acoperind-o vrei s-o treci in backgroundul atentiei.
- Poate back upul atentiei, vrei tu sa zici...
- Ma, io nu ma cert nici cu tine si nici cu limba vietii asteia de tine acum actualitatea oriunde te duci pe lumea asta. E doar trecator, presimt asta cu toti portii fiintei mele, nemancate de alaltaieri si nedormita tot cam de atunci, ca bani cand spun unii ca trebuie sa-i dai pana la si iti anunta nonsalanti doar termenul, devine foarte stresant, iar eu, ma stii, is depresiv cand ceva nu merge bine si nu prea depinde de mine ca sa fi mers bine, iar altii au autoritatea fir-ar ea, c-asa-i facuta regula jocului, sa vrea oricand sa te f--- la cap, fara a mai putea fi trasi la raspundere de altii. Ei centreaza, ei dau cu capul, ei ameninta arbitrul sa invalideze golul primit de ai lor pe motiv de ofsaid, ei modifica tabela de marcaj cand si cum vor, asa incat sa stea mereu deasupra.
- Ma, sincer, acuma si mie tot deasupra-mi place, dar stii ce, noaptea, cand aprinde a mea becul, dupa ce ne-am harjonit si-si face toaleta de dinaintea somnului, stii ce zic?
- Ba, tu ma-ntrebi ceva sa-ti dau sfat, cum mama naibii sa te descurci s-achiti transa de coparticipare la activitatile din cadrul proiectului aflat deja in derulare si tu esti ala care in nevoie fiind, pe mine ma intrebi daca inteleg, tu esti zdravan ma, citov la cap?
- Scuze, frate, am zis ca-ntelegi si tu ca asa e deformatia mea, n-am scoala cata ai tu, prin cartier in Berceni asa se vorbea cu cliseee de-astea, stii?
- Iara ma?
- Ho, ca nu mai zic!
- Ba, ho vorbesti cu calul, cand il bati cu biciul sa-i corectezi directia in care o apuca atelajul ce se presupune ca te duce sa comiti infractiune, furt de lemn din padure, sau ceva de genul...
- Eventual, daca tot m-as duce-n padure cu caruta trasa de-un cal pe care l-as bate usor cu biciul din dotare, pai as lua lemne tata de-acolo, e market free outdoor, vorba aia iau toti strainii cat vor pana lor de la palarie, ca sa zic asa, iar noi murim de foame, asta de frig in case, pai ce mama dracu' facem aici, suntem sau nu mai suntem patrioti?
- Whatever.
- Nu ma mai lua, te rog io cu englezisme ca io parlare o musca de italeano-romano de-asta incorecto-agramaticali, cum a zis manelistul ala frumusel de-i in America acusica, iar pe strade, stii si tu bine ce fel de dialect predomina, intelegi, deci nu am cum, altfel, ca ce aud mai si reproduc, am auzit ca e firesc asa, ca altfel de unde naiba sa stiu eu sa vorbesc ce le-ar placea altora s-auda, ia zi?
- Ba, lasa-ma cu tergiversari....
- Terci, ce?
- Mai taci, dracu' din gura, frate, ca ma doare capul. Deci,  creditul de capital in lucru e ce-ti trebuie tie, c-ai inceput deja proiectul cu activitatile sale aferente. 
- Ca Bendeac ai zis, in pana mea...
- Ce ma?
- Chelul ala, regizor, actor, glumet, comediant, dracu', unu' de-apare la tv.
- Ce legatura are ala cu noi acum, cu mine si cu tine care esti in nevoie de bani?
- Pai n-are, dar mai descoasem si noi rana sa se duca raul din ea...
- In fine, am niste cunostinte care ma pot ajuta pe mine, eu te ajut pe tine si ai inteles cum facem, asta doar daca vrei, ce zici?
- Da, omule, dau si la tine partea ta si cat de repede posibil, anunta-ma te rog ce ai putut face pentru mine!
 Acum iti inchid, sun la asta care mi-e dator cu favoare, il pun sa rezolve problema ta si-ti dau la final cand ma anunta ce si cum, cand si de-astea pentru tine, sa ti le comunic sa vezi tot, cand si cum intri-n posesia banilor.
- sar'na!
- Apropo, AVBS credit le zice astora unde il am pe asta ce mi-e dator cu o favoare din trecut si pe care o cer in numele tau acum, stii ce zic, viseaza si tu cu AVBS si visele devin la ei realitate tac-pac!
- Ohooo, parc-a venit mosu' ba, asa ma bucur, ca atunci cand eram mic!

Articolul participa la Spring Superblog 2017.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

exprima-te liber!

#@ Cartoane Adunam Sa Luam Telefon Smart

- Ba, voi stiti ce nu stiu eu? - Ce? - Bine, in privinta multor alte lucruri nu sunt cu certitudine sigur ca pot pune mana pe inima can...